• Anonym (Generad)

    Min särbo naken inför sin vuxna dotter

    Min särbo har två döttrar. Redan tidigt i vår relation sade han att den ena (25 år) sket fullständigt i om hon visade sig naken eller ej inför någon, hon är helt relaxad angående sin kropp. Den yngre (22 år) har alltid skylt sig mer.

    Vi har nu varit ihop ett år och jag har förstått själv att den äldre är väldigt avslappnad och frispråkig vad gäller både nakenhet och sex/relationer osv. Jag gillar henne, mycket pga det. Tycker det är bra att unga tjejer idag inte "skäms" för sig.

    MEN. Igår skulle min särbo ge henne något efter vi lagt oss, och jag blev helt ställd när jag insåg att han knallade in i hennes sovrum spritt språngandes naken..! Jag är sexuellt väldigt frigjord, skäms inte för mig ett dugg - men jag skulle inte gå in till någon av mina söner med brösten och musen i vädret och prata om väder och vind. Någon gång under deras uppväxt slutade det vara ok att vara naken inför dem.

    Jag vet inte vad jag ska tänka om detta. En del av mig tyckte det kändes djäääävligt konstigt att han stod där med sin snorre fritt dinglandes, en del av mig tänker att det kanske är bra och positivt att de är avslappnade med nakenhet osv.

    Vad anser ni? Min särbo är 52 år.

  • Svar på tråden Min särbo naken inför sin vuxna dotter
  • Anonym (Mia)

    För mig hade det varit otänkbart. Jag är som du. Det slutade man med när barnen växte upp. Samtidigt verkar ingen av dem bry sig om det. Jag hade nog sagt till min kille att det gör mig obekväm att han går runt naken ff dottern och för min skull kanske han kan dra på sig ett par kallingar eller ta en filt runt sig.

  • Bibbidi

    Kvinna, 30 år. Är uppvuxen med att man visade sig naken framför de andra i familjen tex i badrummet, när man skulle byta om till badet exc. 

    Jag har sett min pappa naken även i vuxen ålder och jag reagerar på samma sätt som när jag var barn: alltså inte överhuvudtaget eftersom det för mig är normalt.

    Om hon hade varit din biologiska dotter och han pappa till henne hade du nog inte reagerat på samma sätt men nu är det mer "känsligt" för dig tror jag. 

  • Anonym (Mannen_i_stan)

    Det känns aningens gränslöst.... På gränsen till incestuöst. 

  • Anonym (***))

    Jag förmodar att dottern är OK med det.

    Och då behöver du inte fundera över det, det är en sak mellan dom.

  • Bibbidi
    Anonym (Mannen_i_stan) skrev 2019-06-18 19:06:48 följande:

    Det känns aningens gränslöst.... På gränsen till incestuöst. 


    Men slutaSkrattandeDrömmer
    Anonym (Mia) skrev 2019-06-18 19:04:19 följande:

    För mig hade det varit otänkbart. Jag är som du. Det slutade man med när barnen växte upp. Samtidigt verkar ingen av dem bry sig om det. Jag hade nog sagt till min kille att det gör mig obekväm att han går runt naken ff dottern och för min skull kanske han kan dra på sig ett par kallingar eller ta en filt runt sig.



    Fast, killen har du ju sett naken förut. Och om varken dottern eller mannen känner sig obekväm med att han snabbt visar sig naken när han ska hämta någonting så varför ska han behöva skyla sig? Känns "overkill". 
  • Bibbidi

    Jag tror att allas åsikter/känslor kring det här beror helt och hållet på hur man är uppvuxen. Det är lite som en "kulturkrock". För mig, som är uppvuxen med det, är det helt normalt. För andra, som inte är vana vid det, känns det otänkbart. 

    Inget är väl egentligen rätt eller fel utan det handlar om "kulturkrock" bara. 

    Men att det skulle vara på gränsen till incest är de inte! SkrattandeDrömmer

  • Fjäril kär

    För vems skull bör han skyla sig när två vuxna personer är okej med nakenheten?

    Jag ser inte problemet.

  • Anonym (Generad)
    Anonym (Mia) skrev 2019-06-18 19:04:19 följande:

    För mig hade det varit otänkbart. Jag är som du. Det slutade man med när barnen växte upp. Samtidigt verkar ingen av dem bry sig om det. Jag hade nog sagt till min kille att det gör mig obekväm att han går runt naken ff dottern och för min skull kanske han kan dra på sig ett par kallingar eller ta en filt runt sig.


    Nej, ingen av dem verkar bry sig - men jag blev lite obekväm.Kändes liksom konstigt. Men jag tänker ju på honom sexuellt och det är ju inget som florerar i deras huvuden.
  • Anonym (Generad)
    Bibbidi skrev 2019-06-18 19:05:58 följande:

    Kvinna, 30 år. Är uppvuxen med att man visade sig naken framför de andra i familjen tex i badrummet, när man skulle byta om till badet exc. 

    Jag har sett min pappa naken även i vuxen ålder och jag reagerar på samma sätt som när jag var barn: alltså inte överhuvudtaget eftersom det för mig är normalt.

    Om hon hade varit din biologiska dotter och han pappa till henne hade du nog inte reagerat på samma sätt men nu är det mer "känsligt" för dig tror jag. 


    Ja, jag tror du har rätt där - hade hon varit min dotter hade jag förmodligen inte tänkt på det. Men blev liksom häpen och visste inte vad jag skulle tycka...
Svar på tråden Min särbo naken inför sin vuxna dotter