• Anonym (Hur säga?)

    Dejtat en man i 5-6 månader nu

    Jag har dejtat en man i ca 5-6 månader nu. Vi har börjat bli seriösa och pratar om framtiden, flytta ihop osv. Det här låter nog jättekonstigt, men jag vill liksom kunna prata om allt med honom och således även det här. Det handlar om sex och om att han håller på länge. Jag vet inte om det är för att han har svårt att komma eller om han vill vänta på mig typ. Han har sagt någon gång att det är jobbigt att ha sex på morgonen då han nästan kommer på en gång. Så tror inte att han har svårt att komma? Men hur säger jag till, utan att få det att låta som att jag inte vill ha sex men honom att han gärna får komma eller bli klar fortare? Låtet så himla elakt att säga? Eller?

  • Svar på tråden Dejtat en man i 5-6 månader nu
  • Fjäril kär

    Om han juckar på och försöker invänta dig får du väl handgripligen visa honom hur han ska göra för att du ska få orgasm. Ta kommandot. Eller se till att du kommer före ni har samlag. Här får du vara den som visar hur du vill ha det. Var lekfull och våga visa och berätta när ni har sex. Ta initiativ.

  • Anonym (Hur säga?)
    Fjäril kär skrev 2019-06-19 07:24:35 följande:

    Om han juckar på och försöker invänta dig får du väl handgripligen visa honom hur han ska göra för att du ska få orgasm. Ta kommandot. Eller se till att du kommer före ni har samlag. Här får du vara den som visar hur du vill ha det. Var lekfull och våga visa och berätta när ni har sex. Ta initiativ.


    Jag har jättesvårt att få orgasm vid sex så inget alternativ att visa hur jag ska komma då jag knappt kan komma. Jag vill liksom inte att han ska behöva vänta in mig. Kan även få lite ont i slidan om det blir för mycket samlag så att säga. Liksom hur ska jag få honom förstå att jag inte behöver få orgasm och att han gärna får komma fortare utan att det låter som om att jag inte vill ha sex med honom?
  • Anonym (Stina)

    Tror många män fått för sig att de är bra i sängen om de är uthålliga. Jag är precis som du, kommer inte vid samlag och får ont om det håller på för länge. Jag har sagt det rakt ut till partners. Att för länge gör ont och jag kommer på andra sätt. Det har aldrig varit en issue faktiskt men har märkt att flera fått en aha-upplevelse. :)

    Klart du ska säga till. Man ska inte behöva ha ont eller ha tråkigt under sex.

  • Anonym (Hur säga?)
    Anonym (Stina) skrev 2019-06-19 14:16:41 följande:

    Tror många män fått för sig att de är bra i sängen om de är uthålliga. Jag är precis som du, kommer inte vid samlag och får ont om det håller på för länge. Jag har sagt det rakt ut till partners. Att för länge gör ont och jag kommer på andra sätt. Det har aldrig varit en issue faktiskt men har märkt att flera fått en aha-upplevelse. :)

    Klart du ska säga till. Man ska inte behöva ha ont eller ha tråkigt under sex.


    Men hur sa du till? Låter så elakt att säga typ ?du behöver inte hålla ut, du får komma snabbt om du vill? vad jag än säger kommet det låta som om jag inte vill ha sex med honom. Vill ha sex med honom men inte såå länge då det gör ont.
  • Flaffy

    Det där ska ni prata om vid lämpligt tillfälle inte i stundens hetta. Berätta om förväntningar och önskemål. Kommunikation är s och o. När ni har det klart så visa var, hur, be om ökat eller lättare gnugg. Det ska vara lekfullt och härligt. Framför allt prestigelöst!

  • Anonym (Hur säga?)
    Flaffy skrev 2019-06-19 18:52:23 följande:

    Det där ska ni prata om vid lämpligt tillfälle inte i stundens hetta. Berätta om förväntningar och önskemål. Kommunikation är s och o. När ni har det klart så visa var, hur, be om ökat eller lättare gnugg. Det ska vara lekfullt och härligt. Framför allt prestigelöst!


    Men självklart har jag inte tänkt ta upp det mitt under sexet! Men känns som om hur jag än säger det kommer det låta som om jag inte vill ha sex med honom typ. Liksom be ngn att komma fortare låter så elakt
  • Pope Joan II
    Anonym (Hur säga?) skrev 2019-06-19 18:58:32 följande:
    Men självklart har jag inte tänkt ta upp det mitt under sexet! Men känns som om hur jag än säger det kommer det låta som om jag inte vill ha sex med honom typ. Liksom be ngn att komma fortare låter så elakt
    Säg inte det då. Säg att du har svårt att få orgasm genom samlag och att du blir öm och får ont av att ha för långa samlag. Tala om för honom att du tycker att det känns som om han försöker vänta in dig och fråga honom om det är så och att han i så fall inte behöver göra det eftersom du ändå inte kommer att nå orgasm på det sättet. 

    Sedan kan du väl berätta om de sätt du kan komma på och förstås lyssna till vad han har att säga om ert samliv. 
  • Flaffy
    Anonym (Hur säga?) skrev 2019-06-19 18:58:32 följande:

    Men självklart har jag inte tänkt ta upp det mitt under sexet! Men känns som om hur jag än säger det kommer det låta som om jag inte vill ha sex med honom typ. Liksom be ngn att komma fortare låter så elakt


    Ja jag förstår dilemmat. Kanske du kan säga hur mycket du tycker om sexet och flika in att han inte behöver vänta in dig. Kanske att det tom stressar dig. Prata om hur du vill bli stimulerad för att nå orgasm. Att det kan ske både före och efter honom. Jag tror det ger sig när ni väl börjar prata om det. Säg oxå att du är lite nervös för att ta upp det men att det är väldigt viktig.
  • Anonym (Hur säga?)
    Pope Joan II skrev 2019-06-19 19:02:31 följande:

    Säg inte det då. Säg att du har svårt att få orgasm genom samlag och att du blir öm och får ont av att ha för långa samlag. Tala om för honom att du tycker att det känns som om han försöker vänta in dig och fråga honom om det är så och att han i så fall inte behöver göra det eftersom du ändå inte kommer att nå orgasm på det sättet. 

    Sedan kan du väl berätta om de sätt du kan komma på och förstås lyssna till vad han har att säga om ert samliv. 


    Ja men det var ett bra tips att uttrycka det på. För det sista jag vill är att han väntar in mig då jag ändå aldrig blir klar så att säga.

    Kan tyvärr inte komma med ngn annan person så det sistnämnda behöver vi inte diskutera.
  • Pope Joan II
    Anonym (Hur säga?) skrev 2019-06-19 19:08:57 följande:
    Ja men det var ett bra tips att uttrycka det på. För det sista jag vill är att han väntar in mig då jag ändå aldrig blir klar så att säga.

    Kan tyvärr inte komma med ngn annan person så det sistnämnda behöver vi inte diskutera.
    Då ska du väl berätta det också då? Det tycker jag att han bör få veta.
Svar på tråden Dejtat en man i 5-6 månader nu