• Anonym (TS)
    Wed 19 Jun 2019 06:30
    57 visningar
    2 svar
    2
    57

    V. 39+2, kan det vara på gång?

    Har de senaste två dagarna har en molande mensvärk i nedre delen av magen. Inte bara i samband med sammandragningar utan konstant ett par timmar och sedan har det försvunnit. Vaknar nu på morgon med en smärta i venusberget (???). Gör riktigt ont när man trycker på venusberget. Vad beror detta på?

    Känns som ett tryck neråt som gör det svårt att kissa. Kisset kommer liksom sakta ut utan något direkt tryck i strålen. Som att det är blockerat typ. Muffen känns som en bulle. Är rädd för att bajsa då det känns som att barnet kommer komma, hahaha. Vet att det inte kommer göra det, men känns så. Känner man med fingrarna inuti så känner jag inte alls tappen, men känner klart och tydligt huvudet genom livmodern låååångt ner.

    Detta är mitt andra barn men är många år sedan jag fick barn sist så minns inte riktigt. Då gick slemproppen två dagar innan och sedan satte förlossningen igång med sammandragningar som eskalerade till värkar. Känner inte igen denna typ av problem?

    Bebisen har varit fixerad sedan vecka 27. Har inte haft några andra tecken såsom mycket sammandragningar eller förvärkar. Det enda i smärtväg jag märkt av innan denna molande mensvärk är att det kunnat göra väldigt ont i magen när jag vänt mig i sängen på natten. Har inte märkt av någon slempropp, men man gör inte alltid det som jag förstått?

    Är sååå less på att vara gravid nu. Samlar så mycket vätska nu på slutet. Sover dåligt. Har fått kapraltunnelsyndrom. h det känns såååå hopplöst när jag inte upplevt det "vanliga" med förvärkar osv som alla säger är så vanligt när det är andra barnet. Att jag inte känner tappen heller tyder ju på att den är bakåtvänd och inte alls "redo".

    Kan det jag skrev i början ändå vara tecken på att något är på gång?

  • Svar på tråden V. 39+2, kan det vara på gång?
  • Wed 19 Jun 2019 16:13
    #1

    För mig kändes det som att ett huvud satt i hålet och jag kunde inte gå på toa.

    Uppfattade inte att jag hade värkar. Trodde det var förverkar eller sammandragningar. Kändes som om jag gjort för många sit-ups. Mensvärk som ett bälte runt magen.

    Åkte till fl för koll då jag bara var i 32+9. Jag var öppen 3 cm och slemproppen gick efter nån timme.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Wed 19 Jun 2019 17:43
    #2
    Twinmom13 skrev 2019-06-19 16:13:19 följande:

    För mig kändes det som att ett huvud satt i hålet och jag kunde inte gå på toa.

    Uppfattade inte att jag hade värkar. Trodde det var förverkar eller sammandragningar. Kändes som om jag gjort för många sit-ups. Mensvärk som ett bälte runt magen.

    Åkte till fl för koll då jag bara var i 32+9. Jag var öppen 3 cm och slemproppen gick efter nån timme.


    Okej. Jag har inte haft nå mer känningar under dagen. Detta känns hopplöst! Börjar känna mig stressad då barnvakten åker utomlands dagen efter BF. Första barnet kom på BF så hade hoppats att denne ville komma tidigare...
Svar på tråden V. 39+2, kan det vara på gång?