• Anonym (Kaffedraken)

    Hur stötta i hjärtesorg?

    Min bästa vän har det kämpigt i sitt förhållande, dom kanske gör slut, dom kanske ska ha paus, dom kanske blir tillsammans igen. Ingen vet!

    Hur stöttar jag, vad ska man säga? Vill inte gå för hårt på och dissa killen totalt om dom sen håller ihop, men vill också pusha henne att gå vidare.

    ??

  • Svar på tråden Hur stötta i hjärtesorg?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lyssna på henne.

    Och ta med henne på att göra saker så att hon får annat att tänka på ett tag!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tala om att du kommer finnas där för henne vad som än händer

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det är så sjukt egentligen med hjärtesorg, det ska man ju inte känna när man är gammal, det är endast nåt som ska höra ungdomen till. Men lik förbannat gör det lika ont ändå. Hur gammal är din väninna?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du ska absolut inte dissa honom på något sätt. Säg inte ett enda ord om honom.. Lyssna istället på din vän, finns där och visa att du bryr dig. Bjud hem henne till dig på fika, en mysig filmkväll, ost och vin! Ta en promenad med henne och låt henne få ventilera lite. Lyssna utan att fråga för mycket.. Var en bra vän bara!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Ok) skrev 2019-06-19 07:19:49 följande:

    Det är så sjukt egentligen med hjärtesorg, det ska man ju inte känna när man är gammal, det är endast nåt som ska höra ungdomen till. Men lik förbannat gör det lika ont ändå. Hur gammal är din väninna?


    Hjärtesorg finns ju så länge man kan älska någon så det hör u inte till åldern. Min vän är 30+
Svar på tråden Hur stötta i hjärtesorg?