• Vadskamanheta97

    Hinnsäck växer men inget foster, vad är detta?

    Hej!


    För en vecka sen så fick jag blödningar (v5+2) och fick åka in till akuten, min hinnsäck var 13x8mm men inget foster syntes. Fick en ny tid som var igår och hinnsäcken hade växt och var 23x10mm men de såg fortfarande inget foster (v6+3), tog även ett grav test hos gyn igår och plussade så blev bara mer förvirrad utav situationen . Är så jävla förkrossad och vet inte vad jag ska ta mig till eftersom man känner sig gravid men inte har något foster, fick en ny tid nästa torsdag är så jävla rädd att åka dit.

    Har någon varit med om något sånt här förut? 
    Hur har det gått? Vad höll er upp? 


     


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-28 04:34
    Edit: På mitt sista besök hos gyn så tittade ett litet foster fram på skärmen och man såg hjärtaktivitet. Är i vecka 7+0
  • Svar på tråden Hinnsäck växer men inget foster, vad är detta?
  • AnnieMagda

    Samma sak hände mig för 9 år sen. Blödde fram och tillbaka. Läkaren tittade med VUL i vecka 6 och sa inget utan det var i vecka 10 som jag väcktes av en störtblödning och det kändes som att jag skulle förblöda. På gynakuten konstaterades just ofostrig graviditet och jah fick akutskrapas.

    Är fortfarande arg, nu nio år och tre fina barn senare. Över att läkaren inte sa något, och bokade in mig på ett nytt VUL typ en vecka senare. Det var bara så hemskt det där, att sitta på toan och känna hur livet rinner ur en. Grät i tre dygn. Tänk om jag hade fått veta det tidigare, det hade varit bättre.

    Jaa all lycka till sig TS och er andra!

  • Vadskamanheta97
    CH90 skrev 2019-06-21 09:05:44 följande:
    Ja precis, lustigt nog var jag på vul igår och konstaterades återigen samma. Ofostrig grav. igen.. Så jag går igen samma igen. (förra för 13 mån sen) 
    nej gud..beklagar  :( hoppas det löser sig för dig styrkekramar 
  • Vadskamanheta97
    CH90 skrev 2019-06-21 09:05:44 följande:
    Ja precis, lustigt nog var jag på vul igår och konstaterades återigen samma. Ofostrig grav. igen.. Så jag går igen samma igen. (förra för 13 mån sen) 
    nej gud..beklagar  :( hoppas det löser sig för dig styrkekramar 
  • Vadskamanheta97
    AnnieMagda skrev 2019-06-21 22:35:18 följande:

    Samma sak hände mig för 9 år sen. Blödde fram och tillbaka. Läkaren tittade med VUL i vecka 6 och sa inget utan det var i vecka 10 som jag väcktes av en störtblödning och det kändes som att jag skulle förblöda. På gynakuten konstaterades just ofostrig graviditet och jah fick akutskrapas.

    Är fortfarande arg, nu nio år och tre fina barn senare. Över att läkaren inte sa något, och bokade in mig på ett nytt VUL typ en vecka senare. Det var bara så hemskt det där, att sitta på toan och känna hur livet rinner ur en. Grät i tre dygn. Tänk om jag hade fått veta det tidigare, det hade varit bättre.

    Jaa all lycka till sig TS och er andra!


    men gud vad hemskt :( förstår verkligen ilskan.  Vet hur smärtan känns då jag har genomgått 2 missfall innan både smärtan fysiskt och psykiskt..Det är som att livet rinner ur en precis som du säger.  Jag hatar väntan som är just nu till nästa gynundersökning, Får bara se hur det går för mig nästa vecka det är iallafall inga höga förhoppningar.... nästa gång så kanske det går som det ska för mig.


    Tack för att du delade med dig!  


     

  • Vadskamanheta97

    hörreni! Dom hittade ett foster idag med en jättefin hjärtaktivitet kan inte tro detta är helt chokad då jag hade gett upp. gråter av lycka 

  • Griseknoen35
    Vadskamanheta97 skrev 2019-06-27 11:29:06 följande:
    hörreni! Dom hittade ett foster idag med en jättefin hjärtaktivitet kan inte tro detta är helt chokad då jag hade gett upp. gråter av lycka 
    Grattis! Vad roligt för dig :)  Vilken vecka är du i? 
  • AnnieMagda
    Vadskamanheta97 skrev 2019-06-27 11:29:06 följande:

    hörreni! Dom hittade ett foster idag med en jättefin hjärtaktivitet kan inte tro detta är helt chokad då jag hade gett upp. gråter av lycka 


    Wow!!! Gud så roligt att höra!! Det här bevisar att bra saker händer också! Grattis TS
Svar på tråden Hinnsäck växer men inget foster, vad är detta?