• Anonym (Slut)

    Ge upp hoppet?

    Ibland tar förhållanden slut bara sådär, efter hur lång tids tystnad tycker ni att man ska anse att förhållandet är "över" om ingen hör av sig?

  • Svar på tråden Ge upp hoppet?
  • Heilung

    Efter 1 vecka så hade jag skickat ett meddelande och börjat undra


    Efter 2 veckor hade jag börjat ge upp och gå vidare för uppenbarligen är personen inte intresserad. Ingen är så upptagen att dom inte kan ta 5 minuter av sin tid för ett meddelande att förklara vad som händer.


    Så om det gått 1 månad utan någon kontakt så är det över. Dvs också om inget dåligt hänt.


    Det är min åsikt iallafall.

  • Fjäril kär

    Om förhållandet rinner ut i sanden borde man rimligen förstå redan där att det betyder slut.

    Ett förhållande tar inte bara slut sådär utan det finns givetvis en anledning till varför det ebbar ut och tar slut. Det är ju ett aktivt val ni båda två gör att låta det ta slut.

    Så givetvis förstår du att ni har gjort slut på riktigt.

  • Anonym (Camilla)

    Finns väl ingen tidsgräns men det kan ju rinna ut i sanden. Det bästa är ju att prata om det. Då slipper du ju osäkerheten. Men du kan se det som att relationen är över nu.

  • Anonym (A)
    Anonym (Camilla) skrev 2019-06-21 09:48:02 följande:
    Finns väl ingen tidsgräns men det kan ju rinna ut i sanden. Det bästa är ju att prata om det. Då slipper du ju osäkerheten. Men du kan se det som att relationen är över nu.
    Håller med
Svar på tråden Ge upp hoppet?