• Anka84

    Ser gravid ut efter kejsarsnitt

    Hej!

    Jag har fått två barn 2011 och 2016 och födde genom kejsarsnitt. Jag gick upp ca 42 kilo på båda graviditeterna och har därefter fått en del lös hud osv. Började träna och gick ner efter första förlossningen till mindre än det jag vägde innan jag blev gravid och även efter den sista graviditeten gick jag ner ungefär detsamma. Jag tränar löpning ca 3 gg i veckan och lite egen hemma styrketräning lite då och då. Men denna mage jag har blir det ingen förändring på, drt ser ut som att jag är gravid i tidigt stadie om msn säger så. Magen putar ut från revbenen ca som att det är en muskel där som jag tränat som hela tiden spänner sig om jag ska försöka förklara det någorlunda. Magen blir något större när man ätit och druckit men så ksn det ju vara i vanliga fall också. Är det någon som vet eller känner till hur eller om man ens kan göra något åt detta? Tränar jag fel? Om det är mer styrka jag ska satsa på, muskler växer och magen blir större? Jag är djupt tacksam för alla svar jag kan få!

  • Svar på tråden Ser gravid ut efter kejsarsnitt
  • legomum

    Löpträning i all ära men den är väldigt ensidig

    Min kropp såg ut sådär förut. Började träna yoga och kroppen går ihop sig till mer som innan.

    Annars ska du träna styrka för att få kroppen att gå ihop.

Svar på tråden Ser gravid ut efter kejsarsnitt