• Anonym (Orolig)

    Hur stor är chansen att jag är gravid? (P-piller)

    Hej, jag har börjat oroa mig att jag eventuellt är gravid. Jag tar p piller och för ca 7 veckor sen hade jag sex och sen en vecka efter det igen och sen veckan därpå en gång till. Så senast var 4 veckor sen. Jag tar alltid mitt piller runt samma tid varje dag. Men jag börjar undra om den gången för ett par veckor sen när jag inte var bra magen alls om det påverkat skyddet. Jag kan inte minnas vilken dag men har för mig att det var 1-3 dagar efter jag hade sex.

    Just nu ska jag få min mens och är idag på 4de sockerpillret. Kommit absolut ingen mens och vanligtvis om den är sen så kommer den på 4de pillret så är fortfarande hoppfull idag. Men känns som att jag verkligen inte har några symptom att den är påväg. Det ända jag känner är att mina bröst gör lätt ont, har haft huvudvärk i ca en vecka nu och känner mig alltid lätt hungrig.

    Vet inte om jag känner efter för mycket men det skrämmer mig att jag kanske är gravid. Delvis för att jag bor i USA så jag vet inte exakt hur mycket en abort skulle gå på för mig och vet inte om min ?Insurance? täcker något så lär bli svindyrt. Men innan jag börjar få panik:

    Hur stor är chansen att jag är gravid?

Svar på tråden Hur stor är chansen att jag är gravid? (P-piller)