• Anonym (K)

    Yngre kille vill göra mig gravid

    Hej!

    Är en singelkvinna på 38 år som har träffat en 18 år yngre kille på nätet och vi har känt varandra nu i två år. Han vill verkligen göra mig gravid och jag önskar inget hellre än att bli gravid. Han vill också ha ansvar för barnet. Tycker om honom väldigt mycket och är attraherad av honom.

    Är det moraliskt fel när han verkligen vill?

    Jag är mest orolig för omgivningens reaktioner, vill undvika att bli socialt utstött.

  • Svar på tråden Yngre kille vill göra mig gravid
  • MaryM

    Hmmm

    Så han vill bli pappa? Och du vill bli gravid ? Ptja.. han är ju väldigt ung. Du får ju vara beredd på att ta största ansvaret för barnet men det antar jag att du redan tänkt på.

    Hmm, hur är den här killen? Är han att lita på? En bra människa?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • neverpreggo

    Har ni träffats irl?


     


    Omgivningen lär ha åsikter, ja.

  • Anonym (K)
    MaryM skrev 2019-06-23 21:47:14 följande:

    Hmmm

    Så han vill bli pappa? Och du vill bli gravid ? Ptja.. han är ju väldigt ung. Du får ju vara beredd på att ta största ansvaret för barnet men det antar jag att du redan tänkt på.

    Hmm, hur är den här killen? Är han att lita på? En bra människa?


    Han vill verkligen bli pappa och skriver det ofta i sms med hjärtan efteråt. Att han tycker om mig mycket är det inga tvivel om.. Är beredd på att ta största ansvaret men han vill hjälpa en del har han sagt.

    Han är extremt lugn och intelligent för sin ålder. Pratar inte illa om andra människor så han verkar vara en bra människa.. Vi alla har ju bra och mindre bra sidor. Han är inte perfekt men väldigt snäll.
  • Anonym (K)
    neverpreggo skrev 2019-06-23 21:48:26 följande:

    Har ni träffats irl?

     

    Omgivningen lär ha åsikter, ja.


    Många ggr, har tappat räkningen hur mycket vi träffats.

    Det räknar jag tyvärr med och det gör att jag tvivlar för jag är rädd att det drabbar barnet.
  • MaryM

    Jag tänker så här:

    Om du är beredd på att ta största ansvaret för barnet så tycker jag det är ok. Det är bättre för barnet att ha en pappa än ingen pappa (som om du skulle skaffa barn på egen hand).

    Fast.. han är så extremt ung och fattar kanske inte riktigt vad han ger sig in i.

    Har du själv god ekonomi? Kan du försörja barnet på egen hand?

    Tänker du att du och den här killen ska bo ihop?


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (K)
    MaryM skrev 2019-06-23 22:03:49 följande:

    Jag tänker så här:

    Om du är beredd på att ta största ansvaret för barnet så tycker jag det är ok. Det är bättre för barnet att ha en pappa än ingen pappa (som om du skulle skaffa barn på egen hand).

    Fast.. han är så extremt ung och fattar kanske inte riktigt vad han ger sig in i.

    Har du själv god ekonomi? Kan du försörja barnet på egen hand?

    Tänker du att du och den här killen ska bo ihop?


    Jag är absolut beredd att ta största ansvaret. Har tänkt många ggr att åka till Danmark.

    Jag har god ekonomi och välutbildad så den biten är ingen fara.

    Jag hade gärna provat att bo med honom om jag får barn men tror att det skulle få människor att höja på ögonbrynen ännu mer... Han har sovit hos mig några gånger men inte mer än så.
  • MaryM
    Anonym (K) skrev 2019-06-23 22:11:53 följande:

    Jag är absolut beredd att ta största ansvaret. Har tänkt många ggr att åka till Danmark.

    Jag har god ekonomi och välutbildad så den biten är ingen fara.

    Jag hade gärna provat att bo med honom om jag får barn men tror att det skulle få människor att höja på ögonbrynen ännu mer... Han har sovit hos mig några gånger men inte mer än så.


    Jag lutar nog ändå åt nej. Han är så himla ung och du känner inte honom. Att bli bunden för livet med en människa man egentligen inte känner är inte så smart tänker jag. Jag röstar nog ändå på Danmark även om det vore fint för barnet med en pappa. Men det känns som för stor risk att den här killen är lite märklig och du du kommer ångra detta. Och att han kommer ångra sig.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Smultronmarmelad

    Varför skulle du bli socialt utstött? Om ni nu väljer att göra så är det väl bara att göra det helhjärtat och stå för det. Diskutera hur ni ser på barnuppfostran, kärlek, livet och allt sånt där och utgå ifrån det, inte ifrån vad nån annan ska tycka.

Svar på tråden Yngre kille vill göra mig gravid