• Rostow

    Läkare som ger kortisonsprutor mot pollenallergi

    Hej. Trots receptbelagd medicin så har jag den värsta pollenallergin jag haft på många år just nu. Ingenting hjälper tillräckligt och jag är helt utslagen. Jag kan liksom inte göra något alls. Jag är beroende av mina andningsvägar och stämband i mitt arbete. Jag behöver en kortisonspruta i stjärtamentet. Jag vet att man inte ger det längre på grund av biverkningar. Men de eventuella biverkningar jag skulle få är ändå lindrigare än hur jag har det nu. Som liten fick jag kortisonsprutor. Det är det enda som funkar nu. Det är akut. Vet någon här någon läkare i Stockholmsområdet som fortfarande ger kortisonsprutor?

  • Svar på tråden Läkare som ger kortisonsprutor mot pollenallergi
  • Anonym (Betapred)
    Rostow skrev 2019-06-24 08:33:43 följande:

    Hej. Trots receptbelagd medicin så har jag den värsta pollenallergin jag haft på många år just nu. Ingenting hjälper tillräckligt och jag är helt utslagen. Jag kan liksom inte göra något alls. Jag är beroende av mina andningsvägar och stämband i mitt arbete. Jag behöver en kortisonspruta i stjärtamentet. Jag vet att man inte ger det längre på grund av biverkningar. Men de eventuella biverkningar jag skulle få är ändå lindrigare än hur jag har det nu. Som liten fick jag kortisonsprutor. Det är det enda som funkar nu. Det är akut. Vet någon här någon läkare i Stockholmsområdet som fortfarande ger kortisonsprutor?


    Hjälper det inte med Betapred, vid akuta lägen?
  • Rostow
    Anonym (Betapred) skrev 2019-06-24 08:46:45 följande:

    Hjälper det inte med Betapred, vid akuta lägen?


    Jag ska kolla upp det ytterligare. Tack.
  • Rostow
    Långbenopluto skrev 2019-06-24 08:51:27 följande:

    Stjärtamentet?? Vad är det? Märkligt ord...

    Har du så svår allergi så borde du få rätt hjälp av sjukhuset.


    Tack för givande kommentar...
Svar på tråden Läkare som ger kortisonsprutor mot pollenallergi