• Anonym (R)

    Har han inte kommit över sitt ex?

    Hejsan allihop! :) Hoppas jag la detta under rätt kategori/forum.

    Jag och killen som jag varit med i snart 2 år har just nu en lite dålig period, eller han skulle nog inte anse det, mest mitt fel pga mina depressioner, men jag har på senaste haft en dålig magkänsla gällande honom (helt utan anledning då han är väldigt kärleksfull emot mig hela tiden och säger att han älskar mig) och tänkte nu fråga er......hur man vet om ens sambo har känslor kvar för sitt ex? För det är tyvärr det jag befarar, även om jag egentligen har så mycket att gå på.

    Igår gjorde jag det man verkligen inte får göra, jag skäms som en hund att jag gjort det men kunde inte låta bli, jag snokade i hans telefon :(. Inte länge men kanske max 15-20 minuter, jag vet att det inte är ok ändå, jag brukar aldrig snoka.

    När jag ändå tittade så tittade jag igenom hans sms, telefonsamtal, messenger och de appar använder för kommunikation men hittade inget som tyder på det jag befarar.

    Dock hade han redan Facebook uppe i en flik så var tvungen att klicka på den. Såg i sökhistoriken att han sökt efter sin ex-flickväns profil senast och gick då bak flera månader i tiden där man kunde se ett tydligt mönster att han verkar söka efter hennes profil ca en gång per vecka ibland mer och detta har han alltså gjort nästan varje vecka sedan vi träffades ( som sagt jag satt inte med mobilen mer än ca en kvart men hann ändå gå bak i historiken de senaste 2 åren på den korta studen.)

    Så vad säger ni? Att han söker upp sitt ex på Facebook så regelbundet .....kan det betyda något? Ska tilläggas att de fortfarande är vänner på facebook, men verkar inte ha pratat något sedan i vintras... och ska tilläggas att han var den som gjorde sluta iom att han träffade mig.

    Vi har pratat om det en enda gång och han sa då att han inte ångrar något, att de gjorde slut och att han träffade mig dvs.

    Jag ska aldrig snoka i hans grejer igen som sagt jag skäms ihjäl, men nu är det gjort. :(. Och jag vet inte om jag bör oroa mig...

    Kram /R

  • Svar på tråden Har han inte kommit över sitt ex?
  • Racw

    Gaah iom att jag skrev anonymt kan jag inte redigera inlägget, var inte meningen att skriva anonymt. Egentligen inte så mycket att gå på* ska det givetvis stå.

  • Anonym (Haha, stalkern)

    Nej. Isåfall har inte jag kommit över mina tre ex för jag kollar deras profiler i sociala medier varje månad också och skrattar åt att jag varit kär i dom.

    Är väldigt lyckligt gift nu.

    Om jag har för mycket tid över gör jag sånt. Typ 2 på natten om jag inte kan sova. Kollar gamla lärare, folk från parallellklasser jag inte ens kände på mellanstadiet, deras föräldrar. Grannar, gamla kollegor, typ vem som helst jag vet namnet på.

    Alla jag känner smygkollar sina ex och vi skrattar åt det. Mest hur dålig smak vi haft.

    Det hade betytt nåt om han mailat henne och bestämt träff i smyg.

  • Flaffy

    Har du aldrig sökt på ett ex? Din handling är klart integritetskränkande. Det där slutar du med omedelbart. Du ska skämmas. Du försöker rättfärdiga dig genom ge en tidsangivelse. Spelar ingen roll hur länge du snokade. Bara att du gjorde är nog. Att han har kollat betyder inte alls att han har känslor för henne fortfarande. Han vill hålla lite koll. Ingen biggi alls. Det är nog snarare din låga självkänsla som spökar här. Han har inte gjort något som tyder på att han inte gillar dig. Försök vila i det. Bromsar du inte ditt kontrollerande och spekulerande nu kan det eskalera till oanade höjder. Nu är det gjort. Rationella tankar nu och släpp det. Skäms och lämna det bakom dig!

  • Anonym (H)

    Det är jag som har avslutat det med alla mina ex. Men jag söker ändå upp dem ibland för att se vad som händer i deras liv. Pojkvännen jag hade när jag var 16, pojkvännen jag hade när jag var 19 och mitt senaste ex som jag var tillsammans med i 6 år, men som jag nästan hatade i slutet. Jag är en nyfiken person och det ligger inga som helst känslor eller saknad kvar.

Svar på tråden Har han inte kommit över sitt ex?