• Wed 26 Jun 2019 17:54
    335 visningar
    3 svar
    3
    335

    Förlossning på gång?

    Hej!

    För 3 dagar sen åkte jag in på förlossningen med en färsk blödning, fick stanna på observation över natten då de inte visste om det kom från moderkakan eller livmodertappen. Var då öppen 1 cm och hade en mjuk livmodertappen.

    Har efter det fått 2 blödningar med slem i, vilket skulle vara helt normalt så har ej kontaktat förlossningen. Fick åka hem för två dagar sen då alla kontroller såg bra ut.

    Igår kom slemproppen på eftermiddagen och nu har jag mensvärk av och till.

    Någon som varit med om liknande?

  • Svar på tråden Förlossning på gång?
  • Wed 26 Jun 2019 18:22
    #1

    Mitt fösta tecken var mensvärk i en band runt magen. Sen stramade det och kändes som om jag gjort för många situps.

    Åkte in 12 Tim efter mensvärken började, var då öppen 3 cm. Hade då fått några rejäla ?situps? känningar, men jag uppfattade dom inte som värkar då jag trodde dom skulle kännas annorlunda och starkare.

    Några Tim senare gick slemproppen.

  • Wed 26 Jun 2019 18:38
    #2

    Vad hände efter slemproppen gått? Startade förlossningen?

  • Thu 27 Jun 2019 07:17
    #3
    Äpplet123 skrev 2019-06-26 18:38:26 följande:

    Vad hände efter slemproppen gått? Startade förlossningen?


    Jag frös som en dåre (redan före), kunde inte gå på toa för att jag frös så jag skakade och det kändes som huvudet satt i utgången.

    Jag hade fått värkhämmande, men det hjälpte in så det blev akut KS några timmar senare då jag fortsatte att öppna mig. (Var i 32+6 när mensvärken startade)
Svar på tråden Förlossning på gång?