• Tomatm­acka
    Mon 8 Jul 2019 09:53
    3051 visningar
    15 svar
    15
    3051

    Ni som har barn som inte håller på med någon idrott?

    För att hon bara är två år.

    Jag hoppas dock att hon börjar med nån idrott innan hon börjar grundskolan. Finns så mycket fördelar med det, inte bara att man mår bra av det utan det är socialt också. Jag tillhör dem som inte höll på med idrott som barn, började i tidiga tonåren men anser att om jag hade spelar fotboll/hockey som sexåring hade jag nog både varit mer vältränad idag och dessutom haft fler kompisar.

    Så ja jag erkänner att jag ångrar det, men visste inte bättre.

  • Tomatm­acka
    Wed 17 Jul 2019 21:16
    #10
    -2
    MammAmma skrev 2019-07-09 18:43:10 följande:

    Anledningen? Ointresse från deras sida, så klart. Vad annars? Mina barn är konstnärliga bokmalar, inte sportnördar.

    Äldsta gillar dock sporter som utövas enskilt: parkour/freerunning, inlines och skejting. Lagsporter och dylikt ratar han kategoriskt, så pass att han nästan har total frånvaro från gympan. Men så fattar hans idrottslärare inte heller att det finns andra sporter än bara lagsporter.


    Dina barn har troligen asberger. Parkour utövas ENDAST av veganer som sedermera blir deprimerade i livet då de inte får någon social stimulans. Gör något åt det innan det är för sent.
  • Tomatm­acka
    Mon 22 Jul 2019 07:44
    #12
    Anonym (Ioanna) skrev 2019-07-22 02:00:43 följande:

    Eftersom du själv heter Tomatmacka, och man är vad man äter/heter, är du själv förmodligen vegan. Så, är du deprimerad?


    Ja
Svar på tråden Ni som har barn som inte håller på med någon idrott?