• Anonym (Help)

    Märkliga knottror

    Jag har fått underliga knottror i röven, några är som stora bölder! Jag kan knappt sitta net, och några går sönder och varar som bara den. Kan ju inte se den själv utan kamera eller spegel, men tror de är mellan 4-6cm i diameter, ca 7 st. Vad kan det vara???

  • Svar på tråden Märkliga knottror
  • Anonym (Help)

    Ja, fast blir de så stora? Det är gult var när de spricker. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Help) skrev 2019-06-27 22:31:30 följande:

    Ja, fast blir de så stora? Det är gult var när de spricker. 


    Hemorojjder kan bli stora.
  • Anonym (Dr Dre)

    Rätt fantastiskt att man söker hjälp såhär på nätet
    istället för att uppsöka sjukvård .....

  • Anonym (Aj)

    Har haft också det precis och tror det är herpes. Men inte stora som bölder. De var först som myggbett, röda, sen som finnar och sen torkade de. Gjorde ont, kliade och sved

    Jäklar va stora du har, ingen som kan titta åt dig? :p

  • Anonym (Hej)

    Vart sitter de? Kan vara flera olika grejer, men låter som det är infekterat och som att du behöver hjälp för att få det att läka. Gå till vc så hjälper de! Kan vara pilonidalcystsystem, perianala fistlar, kanske hidradenit, hårsäcksinfektioner (efter rakning). Omöjligt att säga utan att få dem påtittade. Hur som ska du inte behöva ha det så där! Be om hjälp!

  • Anonym (Dr Dre)

    B.T.W 7 är inte "cirka" utan ett rätt precist antal ...
    Du är ett troll!! Rövtrollet!! med kånkelbär dessutom, hahaha

  • Anonym (Help)

    De sitter runt analöppningen och en bit in. Det kliar och gör så jävla ont. Är rädd att det är något farligt. Har haft detta i ca 2 år, men de har blivit oerhört stora det senaste 6 månaderna, kan inte ha tajta kläder, underkläder kan jag glömma. Har klämt sönder en för en månad sedan, fick sjukanmäla mig dagen efter då det ledde till tillfällig avdomning i höger ben. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Help) skrev 2019-06-27 22:38:26 följande:

    De sitter runt analöppningen och en bit in. Det kliar och gör så jävla ont. Är rädd att det är något farligt. Har haft detta i ca 2 år, men de har blivit oerhört stora det senaste 6 månaderna, kan inte ha tajta kläder, underkläder kan jag glömma. Har klämt sönder en för en månad sedan, fick sjukanmäla mig dagen efter då det ledde till tillfällig avdomning i höger ben. 


    Det där måste du kolla upp med vc.
  • Anonym (H)
    Anonym (Dr Dre) skrev 2019-06-27 22:35:24 följande:

    B.T.W 7 är inte "cirka" utan ett rätt precist antal ...

    Du är ett troll!! Rövtrollet!! med kånkelbär dessutom, hahaha


    Vad är kånkelbär?
  • Anonym (Help)

    Jag är väldigt rädd för sjukvården, hade hoppats att någon kände igen symptomen..  Men det måste vara hemorrojder då. Fast jag vet inte... Detta leder ju även till förstoppning eftersom jag inte kan skita ordentligt. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Help) skrev 2019-06-27 22:41:59 följande:

    Jag är väldigt rädd för sjukvården, hade hoppats att någon kände igen symptomen..  Men det måste vara hemorrojder då. Fast jag vet inte... Detta leder ju även till förstoppning eftersom jag inte kan skita ordentligt. 


    Det är viktigt att du kollar upp det även om du är rädd. Finns inget att vara rädd för.

    Du kan inte sätta dina egna diagnoser genom att förlita dig på okända människor över Internet och gå efter symtom. En läkare måste kolla på det och göra en bedömning.
  • Anonym (Dr Dre)
    Anonym (H) skrev 2019-06-27 22:40:10 följande:
    Vad är kånkelbär?
    Fråga trollet! Är visst någon ny eller gammal 
    röv-fanatiker som startat en tråd igen.
    Spännande med bajs!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Help) skrev 2019-06-27 22:38:26 följande:

    De sitter runt analöppningen och en bit in. Det kliar och gör så jävla ont. Är rädd att det är något farligt. Har haft detta i ca 2 år, men de har blivit oerhört stora det senaste 6 månaderna, kan inte ha tajta kläder, underkläder kan jag glömma. Har klämt sönder en för en månad sedan, fick sjukanmäla mig dagen efter då det ledde till tillfällig avdomning i höger ben. 


    Det blir inte mindre farligt för att du undviker att söka hjälp, tvärtom.. hemorrojder tror jag inte det är om det kommer var ur dem, det gör det aldrig ur hemorrojder. Låter då mer som analabscesser/fistlar. Något farligt tror jag inte det är, men lokalt besvärligt och ju längre du går med det desto besvärligare! Sök hjälp för bästa chansen att få de läka ut smidigt!

    Saker som är farliga (exv cancer) som man gått med i två år utan att söka för det brukar oftast ha blivit betydligt värre/förändrade under den långa tiden, på ett annat sätt än du beskriver.
Svar på tråden Märkliga knottror