• Fri 28 Jun 2019 15:51
    781 visningar
    21 svar
    21
    781

    Spöken, hjälp! Hur är man inte rädd?

    Tänker sammanfatta allt kort, jag har nyss fyllt 16 och började nyss på mitt första riktiga jobb. Jag städer hotellrum, och i onsdags var jag med om något som skrämde mig så mycket. Jag skulle uppför en trappa med en ikeakasse full med sängkläder, den var väldigt tung så jag var tvungen att sätta ner påsen, öppna dörren, sätta in påsen och sen gå in själv. När jag hade kommit in och dörren bakom mig höll på att stängas, hörde jag något, det är så svårt att förklara det. Det lät som om någon sprang upp ungefär 5 steg till det trappsteget jag stod på. Jag blev jätterädd men var ju tvungen att ta med mig kassen så kunde inte ta mig ifrån det snabbt. Jag har försökt komma på en förklaring, men jag var helt ensam på övervåningen, det är väggar på sidorna om trappen så det var ingen som sprang bredvid. Hörde det så tydligt precis bredvid mig..

    Vet inte riktigt vart jag vill komma med det här men är det någon som har tips? Jag är så nervös inför att jobba imorgon, jag vill inte gärna bli jagad en gång till. Hur gör jag för att inte bli rädd?

    (Tror du inte på det paranormala, skriv ingenting. Vill inte höra elaka saker, så kan du inte hjälpa mig läs bara vidare i andra trådar)

  • Svar på tråden Spöken, hjälp! Hur är man inte rädd?
  • Fri 28 Jun 2019 21:07
    #3
    AniieeHär skrev 2019-06-28 20:55:36 följande:

    Du inser att det låter i trappor helt utan spöken.


    Självklart, bor själv i ett gammalt hus med trappa som knarrar. Men det är stor skillnad på knarr och naturliga ljud, och helt klara fotsteg som springer uppför
  • Fri 28 Jun 2019 21:18
    #7
    Anonym (Spökande hotell) skrev 2019-06-28 21:13:00 följande:

    Min syster jobbar också som städerska på hotell och hon berättar med jämna mellanrum om spöklika händelser. Hennes lösning på rädslan är att hon ringer en vän och pratar i telefonen för att distrahera sig och för att ha "sällskap" när hon städar på de ställen där hon upplevt obehagliga händelser. Jag själv har aldrig upplevt spöklika saker så jag har svårt att tänka mig hur jag skulle reagera, men jag tänker lite som så att om händelserna inte är hotfulla så kanske det är vänliga spöken?


    Ska testa att säga ifrån och ringa om det blir för mycket imorgon, tack för förslaget :) varit med om lite innan men inget som känts hotfullt, mest därför jag blev så rädd denna gången
  • Fri 28 Jun 2019 22:04
    #9
    Anonym (K) skrev 2019-06-28 21:29:04 följande:

    Du är på ett hotell och förhoppningsvist har ni gäster där. Någon måste ha sprungit i trappan eller i en trappa ovanför/nedanför.

    Annars om du hör ljud i "syne" fler gånger så kanske du borde ringa vårdcentralen.


    Jag var ensam i trappan, det finns inga trappor över/nedanför. Som sagt, tror du inte på det behöver du inte skriva något. Och att be mig kontakta läkare? Så jävla omogen.
  • Fri 28 Jun 2019 22:12
    #11
    Anonym (K) skrev 2019-06-28 22:08:16 följande:

    Hörselhallucinationer kan bero på allvarliga saker. Det är väl knappast omoget att nämna det.


    Tänker inte tjafsa med dig. Jag vet vad jag upplevde, och du behöver inte tro mig men kom inte och va elak bara för du inte tror på samma sak. Gå vidare till nästa tråd bara
  • Fri 28 Jun 2019 22:36
    #13
    Anonym (K) skrev 2019-06-28 22:22:57 följande:

    Förstår att du är tonåring och tar allt som kritik. Men det var faktiskt bara sagt i välmening.


    Hur gammal är du, om jag får fråga?

    Att jag är tonåring har nämligen ingenting med saken att göra. Kritik kan jag ta, men det är skillnad på kritik och att säga till en person att "du har fel, sök hjälp" . Jag bad dig klart och tydligt att om du inte tror på det är det ingen mening med att du skriver, just för att jag vill ha HJÄLP och inte elaka kommentarer. Spelar ingen roll om det var väl menat, det kom ut riktigt elakt och du är inte välkommen.
  • Fri 28 Jun 2019 22:50
    #15

    Svara på min fråga, är du gullig.

  • Fri 28 Jun 2019 23:21
    #20
    Anonym (Liknande) skrev 2019-06-28 23:13:35 följande:

    När jag var i din ålder....vi bodde i ett äldre hus, och jag hörde helt tydliga steg på övervåningen. Jätteläskigt. Hände andra läskiga grejer i det huset också.

    Jag är övertygad om att platser kan vara hemsökta. Nu i vuxen ålder har jag bott i en lght jag tyckte det spökade i. Bor i ett annat hus nu sen några år tillbaka och här finns inga spöken.

    Tror inte det finns någon förklaring till det du upplevt. Är du mörkrädd? Det är jag, väldigt.


    Uscha! Jag har haft en väldig tur, bott i samma hus sen jag var 1 och har inte haft många upplevelser hemma. Lite saker som ramlat, men då skyller man på att huset är gammalt eller vinddrag osv. Jag såg även min förra katt sitta i köket, precis efter att han försvunnit. Vet inte om det var min hjärna som skojade med mig men det var så verkligt, han satt där och såg så fridfull ut.

    Ja, jag är väldigt mörkrädd. Har egentligen ingen riktigt anledning, mest sett en del skräckfilmer.

    Jag håller med dig, tror de flesta platser har någon där.
Svar på tråden Spöken, hjälp! Hur är man inte rädd?