• Anonym (Orolig)

    4 kejsarsnitt tunn livmodervägg

    Jag har gjort 3 kejsarsnitt och nu är jag oplanerat gravid 7 månader efter senare snittet . Läkaren sa vi senare snittet att livmoderväggen är tunn men en till kan jag göra om jag väntar 1 år men nu är jag ju redan gravid måste jag göra abort nu eller ?

    Någon som gjort 4 eller flera snitt hur gick de för er ? När snittades ni ? Extra kontroller ?

    Har kontaktat BM hon har skickat remis till spec MVC men någon med erfarenhet ? Mima snitt är gjorda 2004 2015 2018 .

  • Svar på tråden 4 kejsarsnitt tunn livmodervägg
  • Anonym (Anonym)

    Måste du göra kejsarsnitt igen då?

    Prata med läkaren.

  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-02 15:17:55 följande:

    Måste du göra kejsarsnitt igen då?

    Prata med läkaren.


    Absolut gjort redan 3 snitt och min livmoder klarar inte en vaginal förlossning . Väntar på tid men tänkte om någon varit med om de
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Orolig) skrev 2019-07-02 15:57:32 följande:

    Absolut gjort redan 3 snitt och min livmoder klarar inte en vaginal förlossning . Väntar på tid men tänkte om någon varit med om de


    Att du vågar chansa så?
  • Anonym (Anonym)

    Skyddade ni er inte? Om inte är det ju väldigt vågat, om man vet att det kan vara farligt .

  • Anonym (Helene)

    Vilken svår situation! Helt ärligt skulle jag rådfråga läkare och följa deras rekommendation. Skulle en graviditet just nu vara en för stor risk för din kropp måste du ju nästan göra abort, även om det är tufft.

  • Anonym (Helene)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-02 16:19:59 följande:

    Skyddade ni er inte? Om inte är det ju väldigt vågat, om man vet att det kan vara farligt .


    Du vet väl att man kan bli gravid trots skydd?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Helene) skrev 2019-07-02 16:32:29 följande:

    Du vet väl att man kan bli gravid trots skydd?


    Ja det var därför jag skrev som jag gjorde. Att om de inte skyddade sig var det vågat.
  • Anonym (Orolig)

    Tydligen ingen som gjort 4 eller flera snitt får helt enkelt vänta på läkartiden

Svar på tråden 4 kejsarsnitt tunn livmodervägg