• Tue 2 Jul 2019 16:34
    143 visningar
    3 svar
    3
    143

    Behöver hjälp med ägglossningstesten

    Enligt beräkningar så ska jag ha ägglossning idag men för att vara riktigt säker så köpte jag ägglossningstest igår.

    Igår när jag testade så kom det ett svagt streck, fullt tydligt men inte lika starkt som kontrollstrecket. Så ett svagt streck tillsammans med ett starkt streck.

    Idag testade jag igen och samma sak. Om inte det svaga strecket inte va ännu svagare.

    Hur tyder jag detta då? Är min ägglossning redan över eller ska jag prova imorgon eller övermorgon igen då för att se om det är starkare?

  • Svar på tråden Behöver hjälp med ägglossningstesten
  • Tue 2 Jul 2019 17:12
    #1

    Det kan variera dag från dag utan att äl passerat. Ex olika tider el hur mycket man druckit kan spela roll.

    Börja ta äl test från cd 8-10 och sedan samma tid varje dag. 1-2 dagar före ber äl el när stickorna blir starkare kan du ta både fm och em då det kan gå väldigt fort med stegringen.

  • Wed 3 Jul 2019 13:35
    #2
    Twinmom13 skrev 2019-07-02 17:12:41 följande:

    Det kan variera dag från dag utan att äl passerat. Ex olika tider el hur mycket man druckit kan spela roll.

    Börja ta äl test från cd 8-10 och sedan samma tid varje dag. 1-2 dagar före ber äl el när stickorna blir starkare kan du ta både fm och em då det kan gå väldigt fort med stegringen.


    Så jag ska fortsätta att ta idag med?
  • Thu 4 Jul 2019 05:31
    #3

    Du kan ju ta ett men troligtvis så har äl passerat.

    Det du kan göra (bortsett från att ha sex och chansa eller bara för att mysa till det) är att invänta bara mens och precis som Twinmom13 skriver, så kan du börja ta äl tester redan på dag 8 i cykeln för att inte missa äl.

Svar på tråden Behöver hjälp med ägglossningstesten