• blandar ihop

    Olika intresse av sex

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?

  • Svar på tråden Olika intresse av sex
  • blandar ihop
    Xzx skrev 2019-07-05 18:43:48 följande:

    Varför skulle man inte kunna göra det när man har sex?


    Men herregud, för att onani är onani och sex är sex. Onani är sånt man gör på egen hand och sex är sånt man gör med partner
  • Xzx
    blandar ihop skrev 2019-07-05 18:53:39 följande:
    Men herregud, för att onani är onani och sex är sex. Onani är sånt man gör på egen hand och sex är sånt man gör med partner
    Vad är det som säger att det måste vara så menar du?
  • blandar ihop
    Xzx skrev 2019-07-05 18:57:47 följande:

    Vad är det som säger att det måste vara så menar du?


    Vi tycker uppenbarligen olika, för mig är onani onani och sex är sex. Två olika saker.
  • Xzx
    blandar ihop skrev 2019-07-05 19:12:24 följande:

    Vi tycker uppenbarligen olika, för mig är onani onani och sex är sex. Två olika saker.


    Så du kan omöjligen vidröra dig själv sexuellt om din partner är med? Har jag förstått dig rätt då?
  • Anonym (Hej)

    Alltså det finns en hel del trådar för tjejen klagar på att hon inte tycker att det är skönt att ha sex och inte gillar sex. Sedan kommer det dramat hon inte ens klarar av att ta på sin egen klirra under sexet utan ser det som mån sorts märklig onani. Ridå.

  • Oerhörd
    blandar ihop skrev 2019-07-05 07:26:48 följande:

    Ja jag tycker det är jättepinsamt! Väntar också ett par dagar extra efter mens så att inget blod mer kommer eller brunaktiga flytningar.

    Ja alltsp det kan göra skitont! Istället för att skrika aj kommer istället ett stön, är så van vid att stöna vid sex.


    Du är väldigt märklig tänker jag. Ha inte sex igen förrän du är trygg med dig själv är mitt råd. Det verkar jättedumt att utsätta sig för något som gör ont och är pinsamt.
  • Anonym (Hej)

    Jag tycker också att det låter som om du är tretton, inte 31.

  • blandar ihop
    Xzx skrev 2019-07-05 19:54:04 följande:

    Så du kan omöjligen vidröra dig själv sexuellt om din partner är med? Har jag förstått dig rätt då?


    Har gjort det nån gång men det hjälper inte, blir inte skönare för det. Men onanera vid sex vill jag inte göra. Alltså göra exakt som jag gör vid onani som vid sex. Smeka mig på ett sexigt vis kan jag göra.
  • blandar ihop
    Anonym (Hej) skrev 2019-07-05 19:58:14 följande:

    Alltså det finns en hel del trådar för tjejen klagar på att hon inte tycker att det är skönt att ha sex och inte gillar sex. Sedan kommer det dramat hon inte ens klarar av att ta på sin egen klirra under sexet utan ser det som mån sorts märklig onani. Ridå.


    Du måste blanda ihop mig med ngn annan :/
  • Anonym (EN)
    blandar ihop skrev 2019-07-06 06:22:54 följande:

    Har gjort det nån gång men det hjälper inte, blir inte skönare för det. Men onanera vid sex vill jag inte göra. Alltså göra exakt som jag gör vid onani som vid sex. Smeka mig på ett sexigt vis kan jag göra.


    Majoriteten kvinnor smeker sin klitoris själv/låter mannen smeka klitoris/använder vibrator under samlaget. Det är inte att onanera.
  • Anonym (EN)
    blandar ihop skrev 2019-07-05 17:15:23 följande:

    [quote=79738184][quote-nick]Anonym (EN) skrev 2019-07-05 16:48:14 följande:[/quote-nick]Hur gammal är du?[/

    31


    Skulle ha gissat på typ 15. Pinsamt att blöda?
  • Anonym (EN)
    blandar ihop skrev 2019-07-05 17:15:23 följande:

    [quote=79738184][quote-nick]Anonym (EN) skrev 2019-07-05 16:48:14 följande:[/quote-nick]Hur gammal är du?[/

    31


    Skulle ha gissat på typ 15. Pinsamt att blöda?
  • Anonym (EN)
    blandar ihop skrev 2019-07-05 17:15:23 följande:

    [quote=79738184][quote-nick]Anonym (EN) skrev 2019-07-05 16:48:14 följande:[/quote-nick]Hur gammal är du?[/

    31


    Skulle ha gissat på typ 15. Pinsamt att blöda?
  • Xzx
    blandar ihop skrev 2019-07-06 06:22:54 följande:
    Har gjort det nån gång men det hjälper inte, blir inte skönare för det. Men onanera vid sex vill jag inte göra. Alltså göra exakt som jag gör vid onani som vid sex. Smeka mig på ett sexigt vis kan jag göra.
    Varför inte det? Om det får dig att komma och är skönt så varför inte..?
  • Anders 386
    blandar ihop skrev 2019-07-02 21:34:45 följande:

    Min pojkvän och jag har olika intresse av sex. Han är betydligt mer intresserad än vad jag är, vill testa nytt och köpa leksaker och sånt. Jag har inget större intresse av sånt. Är så orolig att förhållandet ska ta slut pga detta. Någon som har varit eller är i liknande sits?


    Känner igen från vårt förhållande. Vi blev tillsammans när jag var 18 och hon 15. Vi träffades för 45 år sedan och har ett bra förhållande fortfarande. Men jag har fått igång henne på lite leksaker, så lite har hänt. Men visst har det funnits perioder då jag tvekat om fortsättningen...  
    Det var väl lite så att jag många gånger tolkade hennes ointresse för sex som att hon inte tände sexuellt på mig, men med tiden insåg jag att sexet var väldigt viktigt för henne också - men på hennes sätt. 
  • KimLinnefeldt

    Om man ska ha det bra tillsammans så är det viktigt att bli lyssnad på, att partnern verkligen är intresserad av mig. Om hen inte är det så skadas kärleken.

    Annat som är viktigt är att njuta av mat och vin tillsammans, att resa och uppleva saker tillsammans, att diskutera livet och politiken med respekt och inlevelse. Att försöka samsas om hur barnen ska uppfostras och pengarna räcka. Och tusen andra saker. Men om partnern väljer bort sånt som gör samlivet bra, så är det svårt att leva lyckliga.

    Samma gäller sexlivet. Den ene kan inte bli helt lycklig om hen inte känner tillräckligt gensvar på det området. Det gäller att försöka hitta vägar att nå varann, att göra livet ljust för varandra. 

    Att inte få älska skulle kännas lika hårt för mig som om hon inte vill lyssna när jag berättar om något viktigt jag har varit med om, eller vägrar åka på semester med mig.

  • KimLinnefeldt

    Om man ska ha det bra tillsammans så är det viktigt att bli lyssnad på, att partnern verkligen är intresserad av mig. Om hen inte är det så skadas kärleken.

    Annat som är viktigt är att njuta av mat och vin tillsammans, att resa och uppleva saker tillsammans, att diskutera livet och politiken med respekt och inlevelse. Att försöka samsas om hur barnen ska uppfostras och pengarna räcka. Och tusen andra saker. Men om partnern väljer bort sånt som gör samlivet bra, så är det svårt att leva lyckliga.

    Samma gäller sexlivet. Den ene kan inte bli helt lycklig om hen inte känner tillräckligt gensvar på det området. Det gäller att försöka hitta vägar att nå varann, att göra livet ljust för varandra. 

    Att inte få älska skulle kännas lika hårt för mig som om hon inte vill lyssna när jag berättar om något viktigt jag har varit med om, eller vägrar åka på semester med mig.

  • Kovack

    Ha bara sex där du styr hur det går till.

    T.ex. rida. Aldrig bakifrån, missionären eller liknande ställningar där han har makten över hårdhet, djup, hastighet osv.

    Gör så tills du känner att du kan slappna av och det börjar kännas lika skönt som när du onanerar.

    Du säger till honom att vill han ha sex så är det så det måste bli. PUNKT!!!!!

    Och så säger du till honom att om det inte passar så får han runka.

Svar på tråden Olika intresse av sex