• Lulea123

    Orolig, tillbaka flyttad 2v? BF 2020-02.

    Hallå, hallå!

    Är 36år och gravid för första gången. Senaste mensen var 10/5, ägglossning 21/5 och plussade 6/6. ????

    Eftersom man räknar från senaste mensen så har jag och BM räknat att jag är i v7+6. Nu var jag på ett extra UL eftersom jag har haft små blödningar till och från under 1,5 veckor. Läkaren sade att det inte är ett pågående missfall men hon sade att embryot verkade vara i vecka 5+? (kommer inte ihåg vad hon sade). Man kunde se säcken och hinnan men inget embryo. Det var för ungt för att kunna visa hjärtslag. Nu ska jag göra UL om 14 dagar igen för att se om det växer. Så inte överväldigande bra eller dåliga nyheter. Har tagit gravtest igår som visade starkt positivt.

    Så min fråga, kan det bara saknas 2v sådär? Kan det i så fall bero på att jag hade ägglossning den 21/5, att ägget kanske inte fastnade direkt efter det? På grund av att vi försökt länge (ca. 4år). Så har jag använt monitor får att kolla ägglossning och sexet har varit koordinerat så att säga... ????

    Vet inte om jag ska vara positiv eller om jag ska ställa in mig på abort ????

    Någon som varit med om nåt liknande?

  • Svar på tråden Orolig, tillbaka flyttad 2v? BF 2020-02.
  • Lulea123

    Jo, det är ju ovissheten som är jobbigast. :?(

    Man undrar ju om någon annan varit med om nåt liknande, för att ha nån referens.

    Får försöka tänka positivt och hoppas på det bästa. :)

  • Lulea123

    Tack för svaren och erfarenheterna, jag förstår ju att jag har oddsen emot mig. Men man kan ju inte låta bli att hoppas :)

    Tack för länken! Ska kika lite där.

    Den som lever får se helt enkelt.

    Man behöver prata av sig lite med personer som varit i samma sits ibland :)

  • Lulea123

    Tack hörni! Räknade själv på det lite och går man på ägglossning +3 dagar så stämmer 5+6 (såg dateringen i journalen) ganska perfekt! :)

    Var försiktigt optimistisk igår, men har nu börjat blöda mer och fått mer kramper så vi får väl se hur det slutar... :(

  • Lulea123

    Har blött ordentligt, med klumpar och ordentliga kramper hela helgen. Det har varit sängläge som gällt.

    Var nu till gynjouren idag och en läkare genomförde ultraljud. Han visade skärmen och förklarade att han bara kunde se en skrumpen hinnsäck och inget foster. Han skrev ut cytotec, eftersom min blödning redan var igång skulle jag bara ta oralt 2st när jag kom hem och 2st till kvällen.

    Nu hemma börjar tankarna snurra, enligt förra läkaren såg det bra ut. Förutom att det diffade 2veckor mot mensen (Stämde dock bra mot ÄL). Hon kunde se hinnsäck som motsvarade 5+6 veckor och ett svagt eko på 2mm (vilket ska stämma enligt tabell). Eftersom det var så tidigt kunde hon inte se några hjärtslag.

    Tänk om det är fel diagnos på VUL idag? De ska väl eg genomföra 2st VUL/UL för att bekräfta missfall innan MA med Har ju läst några trådar där man haft samma symptom som jag och det ändå visat sig att de var gravida...

  • Lulea123

    Trodde MA stod för MedicinskAbort... men tydligen inte.

    Nån som kan förklara vad skillnaden mellan MF och MA är? Båda är ju missfall... hur vet man vad som är vad?

  • Lulea123

    Då var det bekräftat, det blev ett missfall. Tog ett grav.test idag på morgonen och noterade att styrkan på sträcket minskat Var även på ett extra VUL i em som bekräftade att embryot/hinnsäcken är borta.

    Ska ta Cytotec för att få ut de sista resterna. Sedan blir det ägglossningstester för hela slanten och nya försök

    Försöker tänka positivt och se framåt.

    Tack alla som orkat svara på mina oroliga funderingar!

  • Lulea123

    Måste bara delge min erfarenhet av Cytotec...

    Har som tidigare berättat haft småblödningar till och från under 2 veckor, sedan så förra helgen hade jag istället rejälare blödningar och mycket kramper. Eftersom jag redan blödigt en del så tyckte läkaren att jag skulle ta 2+2st Cytotec med 4-6h mellanrum. För att få ut det sista.

    17.30 tog jag 2st tabletter som fick smälta under tungan i 20minuter. Efter en timme kände jag fjärilar i magen och blev tvungen att springa på toaletten.

    Var orolig och väntade spänt på de förväntade effekterna från medicinen. Eftersom jag inte kände av några större effekter så tog jag ytterligare 2st under tungan efter 4h. Vid detta laget hade jag varit på toa 2ggr men fortfarande inga kramper och inga blödningar. Jag var trött och gick och lade mig. Hade tagit 2 Citodon i förebyggande syfte och sov som en stock. Vaknade av väckarklockan kl. 08 och hör och häpna, inga blödningar! Inga kramper! :-O

    Ringde Gyn och fick svaret att vänta och se om det börjar blöda nu i nästa helg. Känns konstigt med tanke på alla historier man hört om Cytotec och så har jag oroat mig i onödan.

Svar på tråden Orolig, tillbaka flyttad 2v? BF 2020-02.