• nellie010808

    herpes, vad innebär det för mitt sexliv nu?

    Jag fick precis reda på förra veckan att jag har herpes typ2 och jag mår så dåligt, har gråtit i flera timmar. Vad innebär detta för mitt sexliv, kommer jag få lov att skydda mig föralltid och hur stor chans är det att det smittar när man inte har några symptom?

  • Svar på tråden herpes, vad innebär det för mitt sexliv nu?
  • Drottningen1970

    Fast alltså är det förfärligt att behöva skydda sig? Självklart ska du skydda dig oavsett herpes...

    Annars får man förr eller senare... herpes..

  • Anonym (Va)

    Tycker du om att ha sex så får du nog skydda dig.

  • Anonym (QT89)

    Hon måste inte skydda sig för att ha sex. Hon behöver undvika det när hon har skov blomning

  • Anonym (N)
    Anonym (QT89) skrev 2019-07-07 17:26:41 följande:

    Hon måste inte skydda sig för att ha sex. Hon behöver undvika det när hon har skov blomning


    Hur tror du hon smittades då? Hade sex medvetet med någon som hade synliga blåsor?

    ?Det är störst risk att sprida herpes när man har färska utslag, men man kan överföra det till någon utan att man själv märker att man har symptom. ?

    www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/konssjukdomar-och-hiv/herpes/
  • Anonym (QT89)
    nellie010808 skrev 2019-07-07 18:25:10 följande:

    och sen ni som har herpes i underlivet, kommer jag alltid må såhär dåligt över det eller blir det bättre?


    Kommer bli bättre.
  • Anonym (P)
    nellie010808 skrev 2019-07-07 16:27:23 följande:

    Jag fick precis reda på förra veckan att jag har herpes typ2 och jag mår så dåligt, har gråtit i flera timmar. Vad innebär detta för mitt sexliv, kommer jag få lov att skydda mig föralltid och hur stor chans är det att det smittar när man inte har några symptom?


    Ja jisses. När jag fick det som 20:åring trodde jag att livet var över. Nej, det var det såklart inte, och inte sexlivet heller. Första skovet var ett helvete, sen har det kunnat dyka upp någon liten blåsa som inte märkts nämnvärt någon gång per år. Då skippar jag sex (har oftast varit vid mens och då vill jag ändå inte ha sex). Men man kan ju lika gärna använda kondom om man vill. Min sambo sedan 6 år tillbaka vet såklart om att jag har herpes, och det har aldrig varit någon big deal. Vi använder aldrig kondom (har spiral) och om det smittade utan att man hade symtom borde han vara smittad för länge sen. Det är han inte.
  • nellie010808

    Ja, han jag va med hade symptom, inga blåsor men han sa att de sved men ingen av visste att de va herpes och jag kopplade inte ens att han kunde haft någon könssjukdom alls för jag hade ju testat mig innan och hållet mig till han bara och kunde inte så mycket om herpes jag trodde att de bara var blåsor

Svar på tråden herpes, vad innebär det för mitt sexliv nu?