• Anonym (Jag)
    Sun 7 Jul 2019 17:15
    25 visningar
    3 svar
    3
    25

    När berätta?

    Min man vill absolut inte ha fler barn, men likväl, här sitter jag med ett liv i magen...

    Han är bortrest med jobbet en vecka och jag vet inte om jag ska berätta eller låtsas som ingenting tills han är hemma...

    Han har en viktig roll på jobbet och behöver fokusera, men samtidigt så går jag sönder av ångest här...

    Någon med råd??

  • Svar på tråden När berätta?
  • Anonym (Ej råd)
    Sun 7 Jul 2019 19:12
    #1

    Har tyvärr inget bra råd men det bästa är väl att berätta så fort han kommer hem än att gå och dra ut på det och vänta.

    Hur känner du? Var barnet önskat från din sida innan graviditeten eller var ni överens om inga mer barn men det blev som det blev ?

  • Anonym (Jag) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 19:22
    #2
    Anonym (Ej råd) skrev 2019-07-07 19:12:41 följande:

    Har tyvärr inget bra råd men det bästa är väl att berätta så fort han kommer hem än att gå och dra ut på det och vänta.

    Hur känner du? Var barnet önskat från din sida innan graviditeten eller var ni överens om inga mer barn men det blev som det blev ?


    Ja jag velar mellan att berätta nu eller vänta tills han är hemma... Han behöver få fokusera på jobbet, men är så jobbigt att hålla tyst...

    Vi var överens om att inte skaffa fler, men nu vet jag inte vad jag känner längre...
  • Anonym (Göran­)
    Sun 7 Jul 2019 21:25
    #3
    +1

    Oj. Jag och min xfru var i samma situation. Vi hade då 2 barn flicka och pojke. Vi valde att inte göra abort. Det blev en pojke. Idag är han 22 år.

    Abort är fruktansvärt svårt att besluta om. Att avsluta ett påbörjat liv är inte lätt att tänka på.

    Vet inte hur man mår om man gör abort. Tänker man på det efteråt? Tänker man att idag är det si eller så länge sedan? Oj nä fy vad svårt.

    Man får ta ansvar för vad man gör. Så är livet. Abort kan ibland vara bra vid mycket speciella händelser. Men lever man som ett par och redan har barn tycker jag att man ska behålla barnet. Vill man inte ha fler barn ska man sterilisera sig tycker jag.

Svar på tråden När berätta?