• Maximi­n
    Mon 8 Jul 2019 18:10
    493 visningar
    4 svar
    4
    493

    Vilken vagn? Hjälp!

    Hej!

    Jag och sambon väntar vårt första barn i oktober och har nu börjat leta vagn.

    Dom vi tittat mest på är Bugaboo Buffalo, Emmaljunga Super Viking och NXT90.

    Vi båda är skapligt långa (1,79 & 1,86) så en vagn som passar långa föräldrar är ju att föredra.

    Någon lång förälder här med någon av dessa vagnar som kan berätta lite? Vi vill helst slippa stå som ostbågar över vagnen för att lägga i/plocka upp ungebungen ????

    Alternativa tips om andra högre vagnar tas tacksamt emot ????

  • Svar på tråden Vilken vagn? Hjälp!
  • Anonym (Killk­ompis)
    Mon 8 Jul 2019 18:19
    #1

    Min killkompis har vagnen Emmaljunga Super Viking. Högsta höjd på styret är 110.5 cm. Han är 1.99 cm och tycker den är bra.

    Vi ska välja Emmaljunga Mondial de Luxe och den är också 110.5cm. Jag och sambon är 181cm och 183cm

  • Mon 8 Jul 2019 21:43
    #2

    Har också en lång sambo - både emmaljungan och bugaboo är ganska låga vagnar. Inte handtag kanske men själva sitt och liggdel är nära marken. Vi har själv super viking. Vi har däremot också en britax smile 2, den är mycket högre! Handtaget är högt men också sittdelen är mycket högre upp. Min sambo föredrar helt klart den.

  • Anonym (Super viking­)
    Tue 9 Jul 2019 13:36
    #3

    Vi är med långa och har en Emmaljunga super viking. Vi är super nöjda med den, men sambon måste vinkla upp handtaget ganska mycket. Men jag läste att nxt90 ska ha längre handtag.

  • Anonym (Anony­m)
    Tue 9 Jul 2019 16:13
    #4

    Vi köpte en begagnad Stokke trailz. När vi va i butik och körde de olika vagnarna så va det den vi fastnade för just för att ligg och sittdelen är lite högre så man slipper böja sig. Så om ni har möjlighet så ?provkör? en sådan i någon butik som har märket, vi kollade på babyproffsen.

Svar på tråden Vilken vagn? Hjälp!