• Anonym (Vill inte såra någon)

    Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?

    Hej!

    Ibland tycker jag det är upphetsade om jag kallar någon för slampa eller någon kommentar med fräcka meningsuppbyggnader. Hur skulle det kännas om man sa sådant till en ny sexpartner, liksom där det sker första gången att båda har samlag med varandra.

    Jag vill ju inte förolämpa någon på riktigt och såra. Är det någonting som skulle kunna såra någon?

    Hur känner du dig som kvinna om det är första gången ni har sex med varandra med en ny man. Inte någon ny kärleksförhållande, utan ny KK eller One Night Stand.

    Där ni för första gången ligger med varandra. Hur skulle det kännas om han helt plötsligt sa sådana saker?

  • Svar på tråden Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?
  • Anonym (Swing for fun)
    Tom Araya skrev 2019-07-09 20:34:33 följande:

    Helt rätt! Den undergivne sätter gränserna och har man inte kommit övrens om at detta är ok så är det inte att betrakta som ok.

    Jag minns hur det var under min första upplevelse i att leva ut som dominant...jag kunde ofta inte ta ut svängarna eftersom hon inte var så villig att prata om gränser, det hämmade mig.


    Helt rätt. Det är inte alls så lätt att vara dominant som många tror även om jag själv hellre talar om top och bottom. Kräver oerhört mycket av båda parter i förmåga att kommunicera och även ett mod att backa ut från relationer som inte känns rätt. För min del finns inte kränkningar och förminskande tilltal i min relation mot mina bottoms. Finns dessa önskemål får dom leta upp en annan top. Är inte på något sätt fel att önska att bli förnedrad i tilltal och handlingar så länge det är en ömsesidig önskan att det skall ingå i relationen under överenskomna former. Finns tyvärr rätt många som ser sig som naturligt dominanta som tar sig friheter men jag benämner dessa personer som påfallande ofta är rejält osäkra killar för duminanta.
  • BurningDiamond
    Pussan skrev 2019-07-09 23:04:30 följande:

    Det var nog väntat att en majoritet skulle känna sig förnedrade/har känt sig förnedrade. Så du ska nog följa deras råd att kolla först, vänta tills ni setts några gånger och sedan treva lite.
    Det finns nämligen också vi som tänder direkt på dirty talk, men vi är förmodligen i minoritet så oddsen är emot dig. Själv gillar jag absolut din stil, att bli kallad slampa eller liknande, hora osv ger mig en extra kick oavsett om det är första gången med den horknullaren...som jag då förstås kallar honom, t ex. 


    Ja, du är nog i minoritet. Jag känner ingen i som går igång på "dirty talk" eller förnedrings-grejen, som skulle acceptera att en annan person förnedrar dem utan att etablera samtycke först.
  • Anonym (Nix)
    Pussan skrev 2019-07-09 23:04:30 följande:

    Det var nog väntat att en majoritet skulle känna sig förnedrade/har känt sig förnedrade. Så du ska nog följa deras råd att kolla först, vänta tills ni setts några gånger och sedan treva lite.

    Det finns nämligen också vi som tänder direkt på dirty talk, men vi är förmodligen i minoritet så oddsen är emot dig. Själv gillar jag absolut din stil, att bli kallad slampa eller liknande, hora osv ger mig en extra kick oavsett om det är första gången med den horknullaren...som jag då förstås kallar honom, t ex. 


    Fast dirty talk och förnedring är ju skilda saker...jag kan absolut gilla lite snuskprat innan och under tiden men att bli kallad hora gör mig enbart avtänd och förbannad.
  • MaryM
    Anonym (Nix) skrev 2019-07-10 06:03:52 följande:

    Fast dirty talk och förnedring är ju skilda saker...jag kan absolut gilla lite snuskprat innan och under tiden men att bli kallad hora gör mig enbart avtänd och förbannad.


    Exakt! Att prata om hur mycket man tänder på varandra och hur skönt det är och hur sexig den andra är tycker jag är super. Däremot går jag inte alls igång på att bli kallad slampa och hora.. känns förnedrande och trött.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Pussan
    BurningDiamond skrev 2019-07-10 01:50:19 följande:
    Ja, du är nog i minoritet. Jag känner ingen i som går igång på "dirty talk" eller förnedrings-grejen, som skulle acceptera att en annan person förnedrar dem utan att etablera samtycke först.
    Att jag är i minoritet betyder ju inte att det är fel - för mig
    Hur vet du att du inte känner någon som går igång på dirty talk eller förnedring? Har du verkligen diskuterat detta med alla du känner?
  • Pussan
    Anonym (Nix) skrev 2019-07-10 06:03:52 följande:
    Fast dirty talk och förnedring är ju skilda saker...jag kan absolut gilla lite snuskprat innan och under tiden men att bli kallad hora gör mig enbart avtänd och förbannad.
    MaryM skrev 2019-07-10 07:53:24 följande:
    Exakt! Att prata om hur mycket man tänder på varandra och hur skönt det är och hur sexig den andra är tycker jag är super. Däremot går jag inte alls igång på att bli kallad slampa och hora.. känns förnedrande och trött.
    För min del är det helt ok att vi är olika och tänder på olika saker

  • MaryM
    Pussan skrev 2019-07-10 23:03:42 följande:

    För min del är det helt ok att vi är olika och tänder på olika saker


    Självklart!
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • BurningDiamond
    Pussan skrev 2019-07-10 23:00:59 följande:
    Att jag är i minoritet betyder ju inte att det är fel - för mig
    Hur vet du att du inte känner någon som går igång på dirty talk eller förnedring? Har du verkligen diskuterat detta med alla du känner?
    Jag vill råda dig att läsa mitt inlägg igen, för det här med läsförståelse verkar inte vara din starka sida...

    Jag har inte skrivit att din livsbild är fel för dig; jag bekräftar exakt vad du själv skriver: att du är i minoritet.

    Och om du läser igen så har jag inte skrivit att jag inte känner någon som går igång på dirty talk och förnedring; jag skriver att ingen av de jag känner som faktiskt går igång på dessa saker skulle acceptera att det skedde från ingenstans.

    I den delen av BDSM-världen jag rör mig, så sker ingenting, varken fysiskt, mentalt, eller verbalt utan att det kommuniceras både innan och efter. Endast oerfarna eller riktigt dåliga Doms skulle göra något utan att i förväg etablerat gränserna. Oavsett om du praktiserar SSC eller RACK.
  • Anonym (Nix)
    Pussan skrev 2019-07-10 23:03:42 följande:
    MaryM skrev 2019-07-10 07:53:24 följande:
    Exakt! Att prata om hur mycket man tänder på varandra och hur skönt det är och hur sexig den andra är tycker jag är super. Däremot går jag inte alls igång på att bli kallad slampa och hora.. känns förnedrande och trött.
    För min del är det helt ok att vi är olika och tänder på olika saker

    Helt sant :) Men jag vände mig mer mot att du likställde snusksnack och förnedring vilket det är en milsvid skillnad mellan. 

    Sen så kan jag när jag pratar med mina allra närmaste kompisar skämta om att jag varit en riktigt slampa osv. men det är ju en helt annan sak.
  • Pussan
    BurningDiamond skrev 2019-07-10 23:53:24 följande:
    Jag vill råda dig att läsa mitt inlägg igen, för det här med läsförståelse verkar inte vara din starka sida...

    Jag har inte skrivit att din livsbild är fel för dig; jag bekräftar exakt vad du själv skriver: att du är i minoritet.

    Och om du läser igen så har jag inte skrivit att jag inte känner någon som går igång på dirty talk och förnedring; jag skriver att ingen av de jag känner som faktiskt går igång på dessa saker skulle acceptera att det skedde från ingenstans.

    I den delen av BDSM-världen jag rör mig, så sker ingenting, varken fysiskt, mentalt, eller verbalt utan att det kommuniceras både innan och efter. Endast oerfarna eller riktigt dåliga Doms skulle göra något utan att i förväg etablerat gränserna. Oavsett om du praktiserar SSC eller RACK.
    OK, jag läste för fort/slarvigt och uppfattade inte dig rätt så min replik till dig blev fel. Så kan det vara ibland. 
    Däremot så rimmar ditt nedvärderande ¨det här med läsförståelse verkar inte vara din starka sida... ¨ väldigt illa med den respekt för andra människor som du försöker förmedla i sista stycket.
  • Tom Araya
    BurningDiamond skrev 2019-07-10 23:53:24 följande:
    Jag vill råda dig att läsa mitt inlägg igen, för det här med läsförståelse verkar inte vara din starka sida...

    Jag har inte skrivit att din livsbild är fel för dig; jag bekräftar exakt vad du själv skriver: att du är i minoritet.

    Och om du läser igen så har jag inte skrivit att jag inte känner någon som går igång på dirty talk och förnedring; jag skriver att ingen av de jag känner som faktiskt går igång på dessa saker skulle acceptera att det skedde från ingenstans.

    I den delen av BDSM-världen jag rör mig, så sker ingenting, varken fysiskt, mentalt, eller verbalt utan att det kommuniceras både innan och efter. Endast oerfarna eller riktigt dåliga Doms skulle göra något utan att i förväg etablerat gränserna. Oavsett om du praktiserar SSC eller RACK.
    Men Pussan skrev
    Pussan skrev 2019-07-09 23:04:30 följande:

    Så du ska nog följa deras råd att kolla först, vänta tills ni setts några gånger och sedan treva lite.


    Så flera av inläggen som riktas som svar till Pussan i detta missar målet genom att inte ta till sig ovan citerade rad.

  • BurningDiamond
    Pussan skrev 2019-07-11 22:50:06 följande:
    OK, jag läste för fort/slarvigt och uppfattade inte dig rätt så min replik till dig blev fel. Så kan det vara ibland. 
    Däremot så rimmar ditt nedvärderande ¨det här med läsförståelse verkar inte vara din starka sida... ¨ väldigt illa med den respekt för andra människor som du försöker förmedla i sista stycket.

    Jag ber om ursäkt. Jag borde ha uttryckt mig bättre.
  • Pussan
    BurningDiamond skrev 2019-07-11 23:09:59 följande:

    Jag ber om ursäkt. Jag borde ha uttryckt mig bättre.
    OK, bra. Vi skriver alla lite för fort ibland, som sagt.
  • Pussan
    Tom Araya skrev 2019-07-11 22:57:14 följande:
    Så flera av inläggen som riktas som svar till Pussan i detta missar målet genom att inte ta till sig ovan citerade rad.

    Bra, tack. Jag skrev väl för många inlägg så det första glömdes bort....
Svar på tråden Att säga slampa m.m under sexakten - Förolämpade och sårar jag en?