• Smultronpajj

    Bakteriell vaginos

    Hej! Vet att det redan skrivits om detta men tänkte testa med ett nytt inlägg. Jag har problem med bakteriell vaginos som kommit och gått i flera månader. Började när jag satte in en spiral o fick en infektion. Tog ut spiralen o behandlades med antibiotika. Allt var bra i ca 6 veckor innan symptomen kom tillbaka igen. Fick då bakteriedödande vagitorier utan antibiotika i men BV kom tillbaka direkt efter avslutad behandling.

    Testar just nu Multi Gyn Actigel och symptomen är borta men är livrädd att de ska komma tillbaka igen efter behandlingen. Funderar på om parbehandling kan vara ett alternativ då jag upplever att jag alltid får tillbaka BV efter oskyddat sex. Någon som har erfarenhet av om det fungerat? Dvs att även ens partner behandlas? Eller hur det kan komma sig att BV återkommer konstant och vad man kan göra åt det??

  • Svar på tråden Bakteriell vaginos
  • Anonym (Tyvärr)

    Du och din partner har olika bakterieflora. Därför blir ditt pH-värde ur balans när ni haft samlag, därför får du bakteriell vaginos.

    Har du prövat kondom?

    Även om han inte kommer i dig, så har hans försats fortsatt samma effekt som hans sperma.

Svar på tråden Bakteriell vaginos