• Anonym (Hon)

    Rädslan äter upp mig :'(

    Jag är idag 17+3 känner mig inte ett dugg gravid och har rul om en vecka.

    Senaste jag såg bebis va i vecka 13+5 och då såg allt jätte bra ut enligt special mödravården.

    Men nu har jag en gnagande oro att bebis dött. Jag har känt något som känt som bebis långt ner men detta är mitt första barn så jag funderar på om de e bebis eller tarmar.

    Sambon kände något som kändes utanför magen i helgen men kan de va tarmarna med?

    Jagvfår panik av att han säger att allt kommer se bra ut och att barnet kommer leva.

    Varför kan jag inte tro på detta? Varför är jag så rädd.

    Jag vill inte förlora detta barn.

    Nån som känner samma?

  • Svar på tråden Rädslan äter upp mig :'(
  • Milou3
    Anonym (Hon) skrev 2019-07-09 14:45:32 följande:

    Jag är idag 17+3 känner mig inte ett dugg gravid och har rul om en vecka.

    Senaste jag såg bebis va i vecka 13+5 och då såg allt jätte bra ut enligt special mödravården.

    Men nu har jag en gnagande oro att bebis dött. Jag har känt något som känt som bebis långt ner men detta är mitt första barn så jag funderar på om de e bebis eller tarmar.

    Sambon kände något som kändes utanför magen i helgen men kan de va tarmarna med?

    Jagvfår panik av att han säger att allt kommer se bra ut och att barnet kommer leva.

    Varför kan jag inte tro på detta? Varför är jag så rädd.

    Jag vill inte förlora detta barn.

    Nån som känner samma?


    Lugn nu. Du är i de så kallade spökveckorna. Det är inte så vanligt att man känner så mycket där du är.

    Det kommer. Har du moderkakan i framvägg kommer du känna rörelser ännu senare. Har många vänner som inte kände något förrän v.23-24!

    Njut av din graviditet ist. Lägg allt fokus på positiva tankar och hur mysigt det kommer bli.
  • Rebecca1987

    När jag väntade min första så köpte jag en doppler för att kunna lyssna på hjärtat när jag var orolig. Det blev många ggr speciellt innan man började känna rörelse.

  • Anonym (Hon)
    Rebecca1987 skrev 2019-07-09 16:07:31 följande:

    När jag väntade min första så köpte jag en doppler för att kunna lyssna på hjärtat när jag var orolig. Det blev många ggr speciellt innan man började känna rörelse.


    Har en sån men den hjälper inte så mycket. Har svårt att hitta
  • Rebecca1987
    Anonym (Hon) skrev 2019-07-09 16:20:54 följande:

    Har en sån men den hjälper inte så mycket. Har svårt att hitta


    Om man ligger på rygg brukar de vara lättast att hitta
Svar på tråden Rädslan äter upp mig :'(