• Hasse Qvist
    Wed 10 Jul 2019 18:33
    1655 visningar
    19 svar
    19
    1655

    Är Özz Nujen och Soran Ismail roliga?

    Jag har aldrig skrattat åt något skämt det sagt. Känns på nåt sätt som de är "inkvoterade". Annars tycker jag Nour El Refei är rolig som väl också har nån typ av utländsk härkomst.

  • Svar på tråden Är Özz Nujen och Soran Ismail roliga?
  • Hasse Qvist
    Thu 11 Jul 2019 17:12
    #5
    freja231 skrev 2019-07-10 18:54:36 följande:

    Inkvoterade? Vem skulle ha kvoterat in dem, menar du? De är/var väl frilansande komiker i första hand. 


    Inte inkvoterade rent tekniskt, Men framburna. Norra brunn eller vad det nu kan vara kanske tänkte att nu måste vi ha "mångfald" och så tog de in dessa två trots att de inte är roliga.

    Antagligen finns det folk som skrattar så de kiknar och ligger still åt Özz Nujens skämt men jag inte en av dem. Men det verkar ju som han sålt ut nån turné iaf.Jag tror det finns många svenskar som skrattar åt deras skämt för att få känna sig goda och fördomsfria också. Sedan har de ju varit med en del i TV också, Soran i Parlamentet och även en del program i SVT:

    Jag såg "En skam för Sverige" på Youtube med Soran och Betnér. Betner körde första halvan och sedan kom Soran in och drog skämt om järnrörsskandalen som tydligen skulle inträffat sju år tidigare.
  • Hasse Qvist
    Thu 11 Jul 2019 20:20
    #7
    -1
    freja231 skrev 2019-07-11 17:24:51 följande:
    Att sträva efter mångfald är väl inte särskilt konstigt egentligen. Särskilt inte när det gäller humor, som ju ofta utgår ifrån igenkänning. Då vill man kanske boka komiker med olika bakgrund som kan dra till sig olika människor till publiken. Jag skulle inte kalla det inkvotering. 
    Nej, man kan kalla det vad man vill. Den springande punkten för mig är att dom inte är roliga,och jag begriper inte hur de kunnat ha framgång som komiker över huvud taget. Jag har stött på vanliga invandrare som betraktat olika fenomen ur ett "blatteperspektiv" som verkligen har varit roliga och verkligen fått mig att skratta. Men som sagt vet jag iaf att Özz gjort en utsåld och bejublad turné så många måste väl tycka att han är rolig. Mångfald är underordnat iaf för mig när det gäller komiker. Komiker ska vara roliga, sen får de härstamma från var fan helst de önskar.
Svar på tråden Är Özz Nujen och Soran Ismail roliga?