• Fri 12 Jul 2019 19:56
    1165 visningar
    6 svar
    6
    1165

    Äggdonation i Aten, bu eller bä?

    glommernamnet skrev 2019-07-12 17:52:41 följande:

    Hej

    Vi är på gång med äggdonation efter ett flertal misslyckade IVF:er. När jag läser runt här på FL ser jag att de flesta åker till Ava Clinic i Riga. Jag funderar dock på Aten då vi har anknytning till landet. Skriv gärna era erfarenheter, goda som dåliga!


    I Grekland är de mycket duktiga på immunbehandling om det är en av anledningarna till barnlösheten förutom att man behöver äggdonation. Jag har gjort immunutredning hos Life clinic i Aten, samt hysto och Mensblodtest via ivfSerum i Aten.

    Du hittar mer info om det i Atentråden "vi som snart är gravida efter utredning i Aten".

    Om ni kan läsa och prata grekiska, så råder jag er att kolla på grekiska sidor (motsvarigheten till Familjeliv)där kan man läsa omdömmen om grekiska kliniker.

    Jag känner till flera kvinnor i Atentråden som lyckats få barn via äggdonation hos ivfSerum i Aten.
  • Fri 12 Jul 2019 22:35
    #3
    glommernamnet skrev 2019-07-12 20:55:07 följande:

    Tack för svar!

    Jag tänkte faktiskt inte på att läsa på grekiska sidor, bra tips!

    Någon kommenterade i en annan tråd att de i Grekland inte har lika bra utrustning rörande embryona som tex i Riga. Svårt att veta, som att en måste vara embryolog själv för att göra bästa valet :)


    De är duktiga i Grekland.

    Det finns som vanligt folk som är missnöjda efter att ha misslyckats på en klinik, i ett visst land, men det betyder INTE att alla kliniker i det landet är dåliga. Så du ska inte lyssna på sånt generellt prat ! Läs på de grekiska sidorna istället är mitt bästa tips ! Där får du mycket bättre information när det gäller grekiska kliniker.
Svar på tråden Äggdonation i Aten, bu eller bä?