• Anonym (...?!­)
    Sat 13 Jul 2019 04:51
    564 visningar
    23 svar
    +2
    23
    564

    Tycker ni folk ska behandlas bra oavsett vad det handlar om?

    Nej. Särskilt inte oskulder som spammar forumet med hundratals varianter på att sex är en rättighet och att tjejer borde tvingas ligga med honom eftersom han har Aspbergers, är överviktig och har liten penis. Önskar att jag inte hade all denna info men antalet trådar inom ämnet är överväldigande.

  • Anonym (...?!­)
    Sun 14 Jul 2019 15:25
    #17
    Anonym (Fel) skrev 2019-07-14 14:31:14 följande:

    Jag har inte sagt något att tjejer ska tvingas ligga.

    Plus jag har inte heller sagt något om att jag exempelvis skulle ha en liten penis vilket jag inte har.

    Jag skrev bara att det går inte ihop att det inte är en rättighet när samhällsnormerna och hur sexlivet ser ut i samhället.

    Vilket ingen ville ändra på.

    Det är ju exakt det som jag tagit upp att folk igonerar det som man säger och sedan blir förlöjligad bara pågrund av det plus andra saker.


    Jo, du har sagt i en tidigare tråd att tjejer borde ställa upp för att killar ska få bli av med oskulden. Och eftersom du vill påstå att sex skulle vara en rättighet för de som inte hittat någon partner, är det en logisk konsekvens att tjejer skulle tvingas att ligga med oskulder. Hur ska annars rätten till sex med en människa kunna inkrävas?

    Sex är för övrigt inte alls så framträdande i samhället som du vill göra gällande. Att det finns ungdomsmottagningar och försäljning av preventivmedel är inte sex, det är hälsovård. Sedan att ungdomsmottagningar, preventivmedelsrådgivning, barnmorskemottagningar etc är nödvändigt eftersom människor frivilligt har ett kärleksliv med varandra får du väl lära dig att acceptera, istället för att ställa en massa konstiga och irrelevanta frågor på FL.
  • Anonym (...?!­)
    Thu 18 Jul 2019 13:12
    #22

    Det går faktiskt inte att förstå vad du menar. Vad argumenterar du för egentligen? Vad är din poäng? Och när det gäller sex-rättighet, vad tycker du själv? Svara ja eller nej:

    Borde det vara en rättighet för alla att få ha sex med en annan människa?

    Om ja: HUR ska rättigheten utövas? Statliga bordeller?

  • Anonym (...?!­)
    Thu 18 Jul 2019 14:03
    #23
    Anonym (Fel) skrev 2019-07-18 12:31:24 följande:

    Du gör vilken tolkning som helst och vad som du säger jag skrivit

    Att tvinga är inte samma sak att någon skriver borde.

    Det är något som många personer skriver plus även kvinnor när de vill att män ska göra något i sängen

    Så om du skriver att folk borde skänka mer pengar till något, tvingar du dom personerna?

    Du får länka till någon källa där media skriver att sex inte är framträdandet på det sättet som jag tagit upp.


    Du får länka till någon källa där media skriver att sex inte är framträdandet på det sättet som jag tagit upp.[/quote]

    Det du begär är att jag ska bevisa att något INTE har inträffat. Det är ännu en logisk tankevurpa från din sida. Det är ju du som påstår att något har hänt (dvs att sex är framträdande i media och i samhället i stort, och att just manliga oskulder särskilt hånas och förlöjligas). Det är därför DU som måste visa att det förhåller sig som du påstår. Det är en grundläggande och logisk princip i en rättsstat.

    För övrigt: Även om jag skulle hitta någon artikel där det står att sex inte är framträdande i samhället... vad skulle det bevisa? Folk har ju väldigt olika uppfattningar om vad som är sex. Du själv anser ju exempelvis i tidigare trådar att ungdomsmottagningar och försäljning av kondomer i affärer visar på att sex finns i samhället. Det är en väldigt udda och ologisk tankegång. Det finns även religiösa fundamentalister av olika slag som anser att kvinnor som går klädda i shorts och linne på sommaren visar på ett sexualiserat samhälle. Det finns alltid olika extremer och uppfattningar om vad sex är och hur framträdande det är, så även om någon i media skulle skriva att det inte finns sex i samhället skulle det inte bevisa något som helst.
Svar på tråden Tycker ni folk ska behandlas bra oavsett vad det handlar om?