Inlägg från: Solarn |Visa alla inlägg
  • Solarn

    Ofrivillig pappa efter en kort men intensiv romans.

    olidligt skrev 2019-07-13 16:07:23 följande:

    Hej!

    Jag håller med dig i sak och hade precis den inställningen när hon första gången berätta om graviditeten.

    Har du läst hela inlägget? Jag vet att det kanske blev onödigt långt och ganska svårläst med alla citationstecken som blivit frågetecken.

    Vi pratade vid två tillfällen om preventivmedel. Vid första tillfället sa hon att hon inte tål kondom.


    Du litade inte på att hon skyddade er tillräckligt och ändå hade du sex med henne. Finns kondomer för allergiska också. Du är inte i position att friskriva dig från ansvar här.
  • Solarn
    Qami skrev 2019-07-13 16:08:49 följande:

    kvinnan säger att hon tar p-piller och inte tål kondom, vad skulle TS kunna gjort annorlunda? All abortdramatik tycker jag talar för att hon har någon typ av psykisk problematik, det är inte så man förväntar sig att en 32-årig kvinna hanterar en oplanerad graviditet. Har TS fått något bevis på att graviditeten faktiskt existerar? Be om att få följa med till barnmorskan eller på ultraljud, hon verkar inte helt pålitlig...


    Skojar du? Latexfria kondomer eller inte ha vaginalsex såklart.
  • Solarn
    olidligt skrev 2019-07-13 18:02:36 följande:

    Jodå, jag litade på att hon skyddade oss. När vi träffades hade hon p-plåster. Detta såg jag klart och tydligt. Men efter att vi träffats ca en månad ville hon av någon anledning, som jag inte kommer ihåg nu, byta till p-piller.

    Det var sannolikt enligt barnmorskan att det var i bytet där emellan hon blev gravid.

    Jag hade faktiskt inte koll på att det fanns allergivänliga kondomer. Man lär sig..!


    I trådstarten skriver du "p-piller var en sak. Jag kände mig aldrig trygg med att det låg enbart på henne att skydda oss genom hennes p-piller."

    Du visste dessutom att hon iaf sagt att hon var gravid tidigare. Det är upp till dig också att ta reda på vilka alternativ det finns för skydd, tex latexfria kondomer. Det är ju rätt bra att skydda sig mot sjukdomar också dessutom.
  • Solarn
    Qami skrev 2019-07-13 16:34:48 följande:

    Påstår kvinnan att hon tar p-piller tycker inte jag ansvaret för en graviditet ligger hos mannen, nej. Det är kvinnan som gjort fel här, först ljuga om p-piller, sen gravid, sen abort fast det blev missfall, sen gravid igen (?) och nu behålla. Hon verkar inte mogen för varesig förhållande eller föräldraskap.


    Så om en kvinna du knappt känner, och som under den korta tid ni varit tillsammans har sagt att hon blivit gravid sedan gjort abort och sedan ändrat det till att hon fick missfall, säger att hon äter p-piller så anser du att skyddet är säkrat? Det var ärligt talat inte det smartaste jag hört. Alla har ansvar för sin del.

    Köper inte riktigt klagomålen från män att det inte finns manliga p-piller heller, för visst är det så att det inte finns pga bristande marknadsintresse.
Svar på tråden Ofrivillig pappa efter en kort men intensiv romans.