• Sat 13 Jul 2019 17:43
    304 visningar
    3 svar
    3
    304

    vill inte bo hos pappa.

    hej, jag är 14 år och vill vara anonym här (hoppas dem flesta e ok med det hehe) iallafall jag har 2 skilda föräldrar o haft det ett tag. min mamma e missbrukare (alkoholist) och bor ensam med mig o mina 2 syskon varann vecka. min pappa har inget missbruk men bor med sin flickvän som ingen av oss syskon gillar och dem har skaffat ny unge. varje kväll när jag e hos pappa brukar jag gråta mig till sömns, jag mår redan dåligt och e deprimerad men jag mår ännu sämre av att bara ens titta på huset. jag vill bo hos min mamma för jag anser att jag mår betydligt mycket bättre där fast hon e full varje kväll ish, jag gillar inte att bo hos pappa för att:
    - hans flickvän bestämmer över mig
    - i en diskussion vi hade så kom vi fram till att jag fakear mitt leende med mina kompisar och då ansåg pappa att jag skulle göra det hos honom oxå för han pallade ej med att se mej ledsen o sårad osv
    - jag gillar inte att snacka högt om mina känslor osv, jag föredrar att skriva saker men enligt min pappa måste jag "bita ihop o ut med språket". så om jag mår dåligt måste jag säga det istället för att skriva typ på sms, o det gör mej sjukt obekväm.
    - hans andra unge e 2 år och skriker varje natt så ja får ingen sömn, pallar ej med skolan och går runt sur dagen efter
    - dem skriker på mig lite då och då, det kan handla om att jag glömt starta disken, svarat dem "surt" osv vilket får mej att må ännu mer dåligt
    - dem snackar skit om min mamma framför mig
    - jag vill mest bah sitta inne på mitt rum o va ifred men dem ska gå in i rummet hela tiden, min lillasyster kommer bah in lite då och då och sen kommer det folk hit 24/7.
    ------------------------
    det va lite punkter som jag anser är mina anledningar till att jag ej vill bo där och jag kan komma på minst 20 till. Men imed att min mamma e alkolist, får jag bo hos henne heltid?

  • Svar på tråden vill inte bo hos pappa.
  • Sat 13 Jul 2019 19:45
    #2

    men det e ju det att jag ej gillar att prata med folk, gillar att va anonym typ och inte visa mina känslor

Svar på tråden vill inte bo hos pappa.