• Anonym (.)
    Sun 14 Jul 2019 18:26
    506 visningar
    7 svar
    7
    506

    Överflödig som mamma och man med favorisering av barn.

    Har länge känt mig överflödig som mamma. Har ett barn jag och min man.

    Ofta i diskussioner tar vårat barn min mans parti men är ändå kärleksfull mot mig.

    Min man struntar i mina behov och hans behov av närhet verkar helt ha försvunnit.

    Jag var aktiv under förskoletiden så nu har min man mer engagemang i samband med att vårat barn går i mellanstadiet.

    Han är den som är med på föräldrarmöten, är en länk med andra föräldrar som representant för vår lilla familj.

    Jag är den som tar hand om tvätt och städning hemma på helgerna.

    Är överflödig helt enkelt.

    Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Överflödig som mamma och man med favorisering av barn.
  • Anonym (***))
    Sun 14 Jul 2019 18:36
    #1

    Kommunikation, är det ett okänt begrepp idag?

  • Anonym (.) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 18:38
    #2
    Anonym (***)) skrev 2019-07-14 18:36:34 följande:

    Kommunikation, är det ett okänt begrepp idag?


    Ända samma visa. Har försökt men utan framgång.
  • Anonym (Stina­)
    Sun 14 Jul 2019 20:27
    #3

    Varför har ni diskussioner där hemma där ert barn känner sig manad att ta någons parti? Så frekvent att du ser ett mönster dessutom. Det låter verkligen inte rättvist mot barnet. Sådana samtal får man ha när barnet inte hör.

  • Anonym (bu)
    Sun 14 Jul 2019 20:36
    #4

    Behöver du din mans tillåtelse för att ta din egen plats i familjen? I så fall blir mitt råd skilja dig. Och sluta städa hemma kan man göra om man vill och göra nåt man vill istället.

  • Sun 14 Jul 2019 20:39
    #5
    Anonym (Stina) skrev 2019-07-14 20:27:15 följande:

    Varför har ni diskussioner där hemma där ert barn känner sig manad att ta någons parti? Så frekvent att du ser ett mönster dessutom. Det låter verkligen inte rättvist mot barnet. Sådana samtal får man ha när barnet inte hör.


    Men snälla du det kan ju handla om att mamman säger fisk till middag och pappan säger pannkaka. Mamman säger lek och bus, pappan säger bio. Mamman säger skogspromenad, pappan säger stranden.

    Du kanske ska se hur ni har det istället, som drar skeva paralleller.
  • Anonym (Stina­)
    Sun 14 Jul 2019 20:53
    #6
    Fritidsmamman skrev 2019-07-14 20:39:01 följande:

    Men snälla du det kan ju handla om att mamman säger fisk till middag och pappan säger pannkaka. Mamman säger lek och bus, pappan säger bio. Mamman säger skogspromenad, pappan säger stranden.

    Du kanske ska se hur ni har det istället, som drar skeva paralleller.


    Är det verkligen diskussioner där man väljer parti? Jag skulle inte uttryckt mig så. Ts verkar må mycket dåligt och ha fått låg självkänsla de senaste åren då hon inte lyckas ta plats. Då är det väl inte så långsökt att tänka att relationen är dysfuntionell och att även barnet kommer ikläm.

    Och vadå hur ?vi? har det? Det finns inget vi.
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Sun 14 Jul 2019 21:48
    #7

    Min man brukar säga att han har två barn, mig och vår dotter.

Svar på tråden Överflödig som mamma och man med favorisering av barn.