Inlägg från: Anonym (Suck) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck)

Varför handlar folk så mycket processat kött?

Vad fan är det för fel på dig ts?

Lägg ner hälsofascismen, som andra skrev är det inte så att en livsstil ger cancer och en annan inte. Rökning är väl det som verkligen är farligt.

Det var nyss en hälsofanatisk, ung mamma runt 33 som dog i aggressiv cancer på äggstockarna. Hon åt garanterat inte processat kött. Sluta skuldbelägg människor som får cancer och sluta sprida fake-news och hetsa. Lägg dig för helvete inte i vad andra äter, har du inga hjärnceller att engagera i något djupare än andras matkorgar?

Frågan är vad vi gör av livet, om vi gör världen bättre, om vi gör andra lyckliga, inte hur mycket kål vi äter och hur hårda ABS vi har.

Shit vad jag är trött på dessa meningslösa trådar.

Anonym (Mini) skrev 2019-07-15 19:43:07 följande:

Mhm..fast jag är rätt säker på att du skulle bry dig riktigt mycket om det är av något plågsamt och långdraget du dör. 

Finns många skäl till att leva hyfsat hälsosamt, diabetes etc. är inget kul sätt att leva heller. Skrumplever får man lättare än man tror t ex.

• Anonym (Suck)
    Anonym (Mini) skrev 2019-07-15 20:44:29 följande:

Men skulle du vilja leva åren mellan 50-70 som sjuk och begränsad? Det är ju det det handlar om, inte att bli 110 år gammal. Det är dom exemplen jag har i min närhet som avskräcker mig. Då snackar jag välfärdssjukdomar.

Alltså, lägg av!

Min farfar och morfar blev båda 95 år och dog friska utan att ha behövt bo på äldreboende nån av dom. Ingen av dom var veganer. Farfar var nykterist men morfar var det inte, morfar rökte också cigarill ibland. Båda åt processat kött. Givetvis inte enbart och 5 ggr om dagen men dom åt fläsk, bacon, leverpastej osv som en del av en blandad kost. Farmor dog vid 80 och hon kunde knappt röra sig. Var både överviktig och i mycket sämre skikt. Hon var vegetarian eftersom hon älskade djur och även nykterist och hade aldrig rökt.

Morfar och farfar däremot tog dagliga promenader och klarade sig själva. Dock hade ingen av dom nånsin gått på yoga, tränat på gym, varit ute och joggat osv.

Mjölkprodukter åt dom också dagligen.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (FF) skrev 2019-07-15 21:15:31 följande:

Själv äter jag vad som är gott, fast med måtta. Att undvika allt som det blir cancerhysterier kring, ja då kan man väl knappt äta någonting, låter som ett tråkigt liv att vara så hysterisk hela tiden.

Det är ett fruktansvärt tråkigt och antiintellektuellt samhälle där vuxna människor är besatta av sina magrutor och en falsk känsla av kontroll över odödlighet och ?perfekt? hälsa. Där vuxna människor skambelägger feta och rökare och beter sig som puritanska moralister, tar upp all samtalstid med hysteri kring ?hälsa? och dödar all glädje och spontanitet.
Svar på tråden Varför handlar folk så mycket processat kött?