• Mon 22 Jul 2019 15:48
    433 visningar
    8 svar
    8
    433

    vad kan det bero på?

    Hej,
    Jag och sambon är lite i samma sits.

    Vi har försökt bli gravida i 1 års tid nu, hade p-ring fram till sommaren 2018. Regelbundna cykler direkt på 27-28 dagar fram till februari i år. Jag trodde jag hade ett MA men gravtestet på gyn-akuten var negativt så de sa att det inte var det (hade inte testat mig innan)
    Efter det har mina cykler gått bananas! Första cykeln efter de konstiga bödningarna+smärtorna i februari var på 60 dagar, nästa 44 och nu är jag på CD66. Under den här tiden har jag inte tempat då vi bestämde oss för att "ta en paus" rent psykiskt innan vi skulle ta hjälp efter sommaren. Men på CD46 i nuvarande cykeln började jag tempa igen, CD57 (!!) har NC satt ut som bekräftad ÄL, och visst har tempen höjt sig efter detta, vilket den alltid gör efter ÄL. Nu är jag på CD66 utan minsta tecken på mens..

    Vi har en tid för utredning 5/9 via landstinget och ska då ta alla prover OM jag är i rätt fas i min cykel, men jag vet inte vart man "ska" vara för att de ska kunna ta proverna. 
    Är så rädd för att vi ska komma dit, och så är jag i fel fas så vi måste vänta!! :( Speciellt nu när cyklerna är så långa. Är jag i fel fas måste vi ju vänta, bm sa att hon ville att jag skulle testa med stickor en cykel innan vi kommer :( Sen ska vi vänta på svar på proverna, ny läkartid osv. Då är vi snart inne på 2020 :'( 

    Detta känns så hopplöst just nu, förstår inte vad min kropp håller på med :( Så jag förstår verkligen din frustration och oro :(  

  • Mon 29 Jul 2019 16:45
    #8
    Susen97 skrev 2019-07-27 10:21:27 följande:
    Åh känner med dig! Hoppas att ni får den hjälp ni behöver och att du är i rätt fas :) Kram
    Har läst längre upp här, har din mens kommit eller har du tagit något test? :)
    Min mens kom på CD69 denna gången, har inte ringt för att fråga om faserna i cyklern vid tester, funderar på att göra det för att lugna ner mig lite. Tack! Kram
Svar på tråden vad kan det bero på?