• Mon 15 Jul 2019 20:20
    150 visningar
    0 svar
    0
    150

    Opererat bort utomkveds, smärtar till på samma ställe efteråt samt oregelbunden cykel OCH endometrios på friska sidan

    Hej! Jag op bort ett utomkveds för ca 2 månader sedan. Dom tog bort ena äggledaren och allt har läkt bra efteråt så vitt jag vet. 

    Efter fyra veckor precis kom en blödning, antar att det var någon sorts mens. 
    Sedan har jag haft en till "mens" 22 dagar in i cykeln. Innan op hade jag en cykel på 32 dagar ca så blev lite förvånad. Därav min första fråga till er som varit med om samma, har ni fått ändrad cykel? Hur fort kom ni igång med ÄL osv? 

    Jag fick reda på att jag hade lite endometrios-knottror på den andra sidan men som inte skulle vara några problem för framtida försök. Läst lite om endometrios i efterhand men förstår inte riktigt ändå hur det blir svårare att bli gravid? Någon som varit i exakt min situation med op äggledare och endometrios som fått barn?

    Får ont på den sida jag op bort då och då. Det smärtar till lixom som om det är något där igen, typ samma känsla. Eller en kraftig Äl på g? Läkaren sa att äggledaren som är kvar tar upp den andra sidans ägg vid ÄL? Har just nu och och stickningar där. Är rädd att något är fel men det bör ju inte kunna bli något fel? 

    Kom med era historier tiden efter operation. 

Svar på tråden Opererat bort utomkveds, smärtar till på samma ställe efteråt samt oregelbunden cykel OCH endometrios på friska sidan