Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

    Dött känsloliv(promiskuös men utan sexlust)

    Det är då man tar en paus, slutar med det som är destruktivt och gör något annat och något helt nytt. Saker som får dig att må bra igen. Nyktra till och hitta meningsfulla saker istället.

    Köp nån gammal nostalgi-moppe och mecka med, testa fallskärmshoppning, börja gå vandringsleder, lär dig virka, köp en cykel, ta mc-kort, volontär i kyrkan, kvällskurser i språk och matematik, lär dig steppa, köp gymkort, bygg ett utedass för vänsterhänta etc etc etc... Ja du fattar..

    Sluta med sex och alkohol och låt kroppen få läka inifrån och ut. Sen kommer känslorna ikapp när du mår bra igen.

  • Fjäril kär
    Reaktiv skrev 2019-07-16 21:43:37 följande:

    Jo, jag vet att det bara är att sluta men det uppstår ett sånt tomrum då och känslomässigt står det ändå still, jag läker inte och jag kan inte isolera mig för all framtid. Jag saknar helt enkelt verktyg för att hantera mina känslor. Jag kommer aldrig kunna falla för någon så här och jag kommer aldrig attrahera rätt typ av tjej så här, dessutom blir synen på sex mer och mer förknippad med ångest och sexlusten blir bara svårare och svårare att hitta igen.


    Och det är det tomrummet du måste fylla med något meningsfullt.

    Hitta bekräftelse i verkligheten, att faktiskt bli bra på något du skapar själv. Vilket också är något en tjej kommer att falla för.

    Att ligga med massa tjejer varje helg är inte något som ses med blida ögon hos tjejer direkt, du får oerhört svårt att hitta en seriös tjej med den historiken.

    Att vara självdestruktiv kommer dessutom bara att dra till sig tjejer med samma destruktiva liv.

    Bort från den destruktiva bekräftelsen som bara är ytlig och skaffa dig ett bättre liv.

    Du måste dessutom ta dig i kragen för ditt barns skull. Sluta med ursäkterna och inse att du blir en dålig förebild och har ett beteende som kan eskalera i värre mående som absolut inte är bra för barnet.

    Tro mig du vill inte sluta i en fyllecell med en klump i magen av att du nånstans dessutom kan ha betett dig illa mot en tjej och ev en polisanmälan... Träffar du fel tjej en kväll så är du körd..
Svar på tråden Dött känsloliv(promiskuös men utan sexlust)