• Anonym (Hur)
    Tue 16 Jul 2019 09:04
    468 visningar
    32 svar
    32
    468

    Hjälp mig hur jag ska tänka

    Har träffat en kille i ca 1,5 månad och vi har träffats i snitt en gång i veckan då vi haft mkt för oss och det har varit sommartider och allt vad det innebär. Nu när vi båda inte längre har massa saker att åka iväg på så hade jag en förhoppning om att vi skulle ses oftare. Han har dessvärre massa, saker för sig ändå. Nu frågade jag om vi skulle hinna ses två ggr innan han åker iväg i 3 dagar igen och han ville men valde att jobba istället så nu kommer vi inte kunna ses på över en vecka då jag har barnen när han kommer tillbaka.

    Min känsla är att han borde ha frågat hur det ser ut för mig när han kommer tillbaka för att kunna planera men det har han inte gjort. Samtidigt kan jag inte kräva eller förvänta mig det då han kanske inte tänker så långt och själv inte har barn.

    Jag har nu börjat gå i tankarna om att han inte vill ses eller inte prioriterar mig.. Men så är det säkert inte men så skadad som man är så börjar de onda tankarna.

    Hjälp mig i hur jag ska tänka nu. Vill inte berätta hur jag tänker till min dejt heller då det nog kanske mest ligger hos mig.

  • Svar på tråden Hjälp mig hur jag ska tänka
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 09:14
    #2
    baralillatant skrev 2019-07-16 09:09:17 följande:

    Det är ju ganska kort tid som har gått, ge det några veckor till åtminstone. Chilla lite, se om han driver på att träffas.


    Ja det är ju det.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 09:21
    #4
    Anonym (Hehe) skrev 2019-07-16 09:17:57 följande:

    Om det varit en kille som startat tråden så hade svaren låtit såhär ungefär "hon är inte intresserad".

    Men nu är du tjej...

    Hehe.


    Tack det hjälpte mig ????
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 09:41
    #7
    Pope Joan II skrev 2019-07-16 09:31:27 följande:

    Du måste väl inte berätta hur du tänker? Du kan väl i stället säga att du vill ses mer och fråga honom hur han ställer sig till det?


    Vi har ju pratat om det generellt att jag tyckt det varit skönt med honom för han har visat på intresset att ses oftare men att det varit fullt upp istället för att endast velat ses en dag i veckan och thats that. Men han har en tendens att bokq sig på saker o sen vela att jag kommer när han är klar på kvällen. Jag har aldrig kommit då för jag tänker att jag inte vill springa så fort han säger kom utan vara mer avvaktande och ses när vi planerat det.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 09:53
    #9
    Pope Joan II skrev 2019-07-16 09:46:23 följande:

    Jag håller med den som skrev att han inte är seriöst intresserad av dig. I alla fall om vela betyder att han vill att du ska ansluta först efter att hans aktiviteter är avslutade. Låter som om han vill ha en sängkompis och inte ett förhållande.


    Jag har poängterat det men han hävdar att så inte är fallet. Han hör ju av sig varje dag på olika sätt när vi inte ses med. Han säger att han är en tidsoptimist och spontan av sig. Jag är mer en planerare
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 10:23
    #11
    Pope Joan II skrev 2019-07-16 09:55:44 följande:

    Det spelar liten roll vad han säger, det är vad han gör och inte som spelar roll. I alla fall om du frågar mig.


    Det är sant. Han har ju tidigare kommit med förlag om att hitta på olika aktiviteter tillsammans.

    Hmm så vad ska jag göra?
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 12:00
    #13
    Anonym (På sikt) skrev 2019-07-16 11:38:23 följande:

    Kan du som "planerare" leva med en spontan tidsoptimist utan att vilja förändra honom?


    Inte förändra men kanske blir så att det snarare är jag som får ta "kommandot" om jag vill planera?
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 15:31
    #16
    Anonym (På sikt) skrev 2019-07-16 13:20:56 följande:

    Tro mig, det är ingen lätt tillvaro. Du har redan nu åsikter om att han inte vill planera en vecka i förväg, och det efter 1,5 månads bekantskap. Tänk dig om 15 år när du gjort ALLT hela tiden. Hur engagerad i er känns han då?

    De gånger han spontant kommer dra igång en badrumsstädning kommer gå att räkna snabbt på ena handen. Vill du ha det rent får du antingen städa själv, eller tjata på honom, och ju mer du gör detta desto mer låst kommer han känna sig, och sätter sig på tvären.

    Skall ni komma iväg på utflykter, restaurang eller liknande krävs att du tänker, fixar, bokar, och släpar med honom.

    Får ni barn får du hålla koll på bvc-tid, föräldramöten, aktiviteter, kompisträffar osv.

    Det kommer vara som att vara ensamstående. Såvida du inte tycker detta är ok. Bara då kan en planerare må bra ihop med en spontan tidsoptimist.

    Såklart inte säkert att ert förhållande är dödsdömt, men man bör fundera noga på vilken personlighetstyp man kan tänka sig att leva med.


    Tack för din åsikt. Han säger även att han har comitmentissues och att det oftast är han som avslutar dejt/relation. Han säger att han blir rädd för känslan "för alltid" och får då kalla fötter. Han frågar om jag blir rädd när han säger så varpå jag säger att jag inte är som dom han tidigare träffat, att ingen är den andre lik men jag kommer inte sluta träffa han för därför utan snarare om det inte längre känns bra det vi har.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 17:35
    #18
    Anonym (Mis) skrev 2019-07-16 17:30:24 följande:

    Jag är lite i samma sits. Är tillsammans med en kille men vi träffas bara en gång i veckan. Mycket för att han jobbar både dag och natt för att spara pengar han kan spendera nu när han åker till sitt hemland i en månad. Jag hoppas på att när han kommer tillbaka att vi ska kunna träffas oftare. Känns svärt att verkligen lära känna en person och bygga ett förhållande ihop om man knappt ses.

    Men jag tror att det är viktigt att berätta om de tankar man har att du hade kunnat skriva jag hoppas att vi kan ses oftare nu när vårt schema har blivit lugnare eller kan vi ses dessa dagar innan du åker iväg för sen har jag barnen och då dröjer det innan vi kan ses igen.

    Har man förväntningar utan att tala om dem kan den andra personen omöjlig veta. Skriver du även hur du tänker så ser du tydligt hur han planerar. Som om han hade vetat att det kommer dröja innan ni kan ses igen efter han kommit tillbaka så kanske han hade planerat annorlunda. Hade han inte så vet du hur mycket han prioriterar dig och kunnat markera att du vill ha någon som vill ses oftare och känner han inte samma så är det bäst att ni avslutar detta nu.


    Ja men lite så jag oxå känner. Blir svårt att bygga något liksom.

    Ja jag hade kunnat berätta att jag skulle ha barnen efter han kom hem med det visste jag inte då exakt.

    Eftersom jag är en planerare så är jag den som planerar våra träffar till stor del men inte alltid. Nu vill jag vänta o se om han säger något denna vecka annars kommer jag säga hur jag känner. Går det dåligt får jag väl avsluta.

    Jag sa 3 dagar innan han skulle åka nu att jag gärna ville hinna ses en gång till innan han åkte. Han sa inte nej men inte ja heller. Det blev aldrig av och jag kommenterade inte det, och inte han heller.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Tue 16 Jul 2019 17:46
    #20
    Zaxika skrev 2019-07-16 17:41:33 följande:

    Du är mer intresserad än vad han är.

    Antingen tar du dagen som den kommer.

    Om ni inte är exklusiva så boka in dejt med någon annan.

    Boka upp dig med vänner osv.


    Jo vi är ju det, exklusiva.

    Jag gör annat, det är sällan jag sitter hemma o rullar tummarna men jag vill även göra tid för han, se till att kunna. Men där kanske vi är olika då.

    Handlar för mig inte om känslor utan snarare att jag vill ha koll på läget. Vill du inte ses mer, säg det så jag kan gå vidare.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 21:28
    #21

    Nu har han varit bortrest i familjens sommaratuga sen i tisdags och han säger att han inte vet när han kommer hem. Han jobbar därifrån så kombinerar väl med semester. Jag har hintat flera gånger att jag gärna skulle vilja ses, eller att jag ser fram emot att ses eller att jag gärna hade gått på bio med honom när han är tillbaka. Han svarar bara att jsg är söt då eller ingenting alls. Tillslut skrev jag att jag gärna får någon respons öht om han till och med sagt "gick du på bio utan mig" innan jag skrev att jag gärna gör det när han är tbx. Då svarade han att han inte uppfattade att det var en fråga varpå jag sa att man kanske åtminstone vill ge något form av gensvar. Om hsn inte vill ses igen, varför kommenterar hsn att jag gick på bio utan honom, eller att fredagsmys bör göras med honom. Alltså jag blir galen på hans undvikande svar. Känner att jag bara vill lägga ner det här. Känns som ett krig i min hjärna som tänker att jag bör chilla i ena stunden men i andra stunden vill jag bara avsluta allt. Ibland tänker jag att felet sitter hos mig...

  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Fri 19 Jul 2019 21:38
    #23
    Anonym (Billie) skrev 2019-07-19 21:36:55 följande:

    Har träffat en liknande kille. I 1,5 år.. Såna där killar är hala som ålar. Låtsas som om de inte fattar. Eller så förstår de faktiskt inte nåt på riktigt. Mitt självförtroende är i botten. Har nu dumpat min kille. Vill aldrig mer se honom.


    Hur kom du fram till att du skulle dumpa honom?
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Sat 20 Jul 2019 08:19
    #27

    Jo jag ställde frågan häromdagen, varför han inte gav nån respons, då sa han bara förlåt och att han inte uppfattade att det var en fråga.. Jag sa även att jag kände mig tjatig och att jag inte kommer fråga mer om att jag önskar träffa honom varpå han tycker det är mysigt.. Jag svarade att det kan vara det om det är ömsesidigt, hans svar var ett hjärta. Sjukt frustrerande... Jag känner att jag inte orkar dra upp frågan igen eller ämnet igen. Jag vill antingen bara dumpa han här och nu som jag normalt skulle göra eller ge han några dagar för att se om han föreslår en träff.

  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Sat 20 Jul 2019 09:59
    #29
    Pope Joan II skrev 2019-07-20 09:02:53 följande:

    Varför svarade du så? Hela din tråd handlar ju om att du reagerar på precis samma sätt som de andra gjort? Och det är inte konstigt alls att göra det. Om han har problem med att våga ingå ett förhållande (vilket för det mesta bara är en ursäkt för att vara en skitstövel som inte vill binda sig till bara en kvinna) så ska han låta bli att knyta någon till sig. Tycker inte att det låter som om du alls kan avsluta med honom. Men jag förstår inte varför? Ni ses ju inte?


    Om jag bestämmer mig för att göra det så kan jag det. Ja det är väl hoppet som gör att jag inte bestämmer mig, eller önskan om att jag har fel om mina misstankar. Att jag misslyckats med dejtandet.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Sat 20 Jul 2019 10:19
    #31
    Pope Joan II skrev 2019-07-20 10:05:57 följande:

    Vad kan du ha fel om, menar du? Ni träffas ju inte? 


    Jag tänker att han kanske inte föreslår en träff för han vet inte när han kommer hem och för att han just nu är bortrest. Låter konstigt att stressa hem honom oxå. Men jag kanske ändå ska tolka det som ointresse? Han har inte visat detta tidigare när han varit borta.
  • Anonym (Hur) Trådstartaren
    Sat 20 Jul 2019 17:08
    #32

    Helt plötsligt har han bokat att träffas två ggr nästa vecka och ser fram emot det säger han. Ja ibland undrar man.

Svar på tråden Hjälp mig hur jag ska tänka