Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mensvärk vid ansträngning innan bim. Gravid eller vanligt?

    Min kropp demonstrerar en ny känsla för mig om jag utgår från att de negativa gravtesten stämmer.

    Är det vanligt att få som mensvärk vid stress/ansträngning strax innan mens om man inte är gravid?

    Jag har ingen mensvärk men när jag går, stressar, blir orolig, springer mm får jag (beroende på hur mycket jag ansträngde mig olika nivåer av) mensvärk som håller i en stund och sedan går över vid vila. Både fram på magen långt ner i mitten men även i svanken.

    Har någon annan varit med om detta utan att vara gravid?

    Vid mina graviditeter och oftast har dom som slutat i missfall har jag känt detta men aldrig innan?

    Vad är era erfarenheter?

  • Svar på tråden Mensvärk vid ansträngning innan bim. Gravid eller vanligt?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ja vid graviditet har man hört talas om det, och som sagt har det för mig de ggr ofta resulterat i missfall tyvärr.

    Men aldrig hört talas om det hos någon som inte är gravid?

    Vill och orkar psykiskt inte bete mig som om jag är gravid eller ge mig själv strikt sängvila bara för att sedan börja blöda, speciellt inte OM det här är lika vanligt hos icke gravida innan mens.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ingen som fått så utan att vara gravida?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Någon annan? Mår så illa och det ökar men alla andra tidiga gravidsymptom jag haft minskar samtidigt som jag blir känsligare och känsligare ju mer jag rör mig eller bara står i duschen så får jag mensvärk en stund, men som fortfarande går över när jag lägger mig igen.

    Försöker verkligen förstå om det kan vara så innan mens eller om de är nått jag borde lyssna på och lägga mig i sängen och vila några veckor?! Var sjukskriven hela förra graviditeten pga risk föda på tok för tidigt och har haft så många missfall att jag desperat försöker höra att någon får eller haft så här innan mens utan att vara gravid så om jag väl blöder var det bara mensen...

Svar på tråden Mensvärk vid ansträngning innan bim. Gravid eller vanligt?