• Anonym (Besvi­ken)
    Wed 17 Jul 2019 06:43
    182 visningar
    17 svar
    17
    182

    Besviken på min sambo

    Jag har ett jobb jag trivs väldigt bra på, jag jobbar inom vården vilket gör att jag jobbar med människor. Jag får ofta höra att jag gör ett bra jobb och chefer och kollegor trivs med mig. Min sambo brukar ringa mig varje dag när jag åker hem från jobbet och brukar fråga hur dagen har varit Men när jag säger hur den varit speciellt om jag säger om chefen eller dom jag har hand om gett mig beröm blir han sur. Jag har ett psykiskt tungt arbete så blir att man vill ventilera när han ringer men blir besviken när han inte vill lyssna. Jag har inte något stort socialt kontaktnät runt mig så blir ju ofta han som får höra om det hänt något

    Jag är en enkel person, verkar vara enkel att trivas att jobba med och får lätt folk bekväma runt mig och får ofta snabbt förtroende till att ta större ansvar men då verkar det som han blir svartsjuk på det. Jag är rätt ny i arbetsgruppen men alla tycker att det är skönt jag kommit till dom då jag tillför energi till gruppen och det sprider sig till dom vi arbetar med också och chefen brukar säga att det går blivit förändring sen jag kom till gruppen men då tycker min sambo att chefen raggar på mig.

    Blir bara så besviken att jag inte ens kan få ventilera med min sambo om mitt jobb. Jag trivs väldigt bra och lägger mycket tid där så blir vill ju gärna berätta om det hänt något speciellt eller så, hur gör ni andra?

  • Svar på tråden Besviken på min sambo
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 06:53
    #2
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-17 06:46:55 följande:

    Det lät inte alls nå bra att han inte vill höra


    Nej jag känner så med, han säger att han gärna lyssnar men blir sur när jag berättar något för honom.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 07:07
    #5
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-17 06:55:14 följande:

    Det låter inte som en bra sambo tyvärr.

    Om han inte ens är beredd att lyssna.

    Man ska ju hålla ihop både i vått och torrt.


    Det som gör mig besviken är att han inte vill höra dom positiva sakerna "Du får ju höra sånt varje dag", "Du tror inte dom har en baktanke när dom säger såna saker" kan jag få till svar..
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 07:07
    #6
    Anonym (L) skrev 2019-07-17 07:06:57 följande:

    Han är sotis alltså?


    Ja jag upplever det så.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 07:30
    #8
    Anonym (japp) skrev 2019-07-17 07:18:08 följande:

    Som par är man inte två konkurrerande lag, man är ett team. 

    Många män beter sig sådär. Jag har haft en relation med en sådan man. Han blev alltid sur när bra saker hände mig. Förmodligen pga att han inte ville att jag skulle få för bra självförtroende och lämna honom. 

    Det blev liksom en av anledningarna att jag lämnade honom. 

    Vill vara med någon som höjer mig och är stolt över mina framgångar.

    Tycker du ska prata med honom om det och fråga varför han håller på att sura.

    Förklara att du inte pallar med det, att du behöver någon som stöttar dig i vått och torrt, så som du (förmodligen) gör med honom.


    Jag tycker också man ska vara ett team men upplever ofta oss som två konkurrenter, när jag ville börja träna var han tvungen att träna för att jag inte Skulle bli för snygg för honom. Ena sekunden säger han jag är stolt över dig och att du trivs på jobbet och få höra saker men andra sekunden så pratar jag bara jobb. Han tycker jag är borta varannan helg och tycker ibland att jag ska byta jobb, men jag trivs så bra!

    Jag stöttar honom, pushar honom att göra saker men tror som du säger det finns en rädsla att jag ska få för bra självförtroende, jag har utvecklats massor och fått bättre självförtroende och känner mig mer säker på mig själv sen jag bytte jobb.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 11:49
    #11
    Anonym (...) skrev 2019-07-17 10:35:32 följande:

    Jag tycker att han låter som en falsk person. Han vill inte alls höra om din dag egentligen och han verkar inte ens vilja att du ska må bra, trivas, bli snyggare genom träning. Han låter osympatisk.


    Nej jag känner också att när han ringer känns det mer som att han ringer för att höra att jag är på väg hem typ. Jag tränar egentligen för att må bra men känns som allt är en tävling mellan oss.
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Wed 17 Jul 2019 13:01
    #13
    Afam75snygg skrev 2019-07-17 11:52:45 följande:

    Varför ringer han varje dag om han ändå inte vill lyssna på vad du har att säga? Vad jobbar han själv med?


    Jag undrar också varför han ringer, speciellt när man är på väg hem då bearbetar man ju det man varit med om . Sen tycker han att jag tar med jobbet hem för jag pratar om jobbet. Men vem ska jag annars prata med liksom?
  • Anonym (Besvi­ken) Trådstartaren
    Thu 18 Jul 2019 10:39
    #16
    Anonym (.) skrev 2019-07-18 09:00:41 följande:

    TS, har han kontrollbehov? Förminskar han dig för att säkerställa ensamrätt på dig, typ?


    Han har kontrollbehov ja. Det vet jag inte, men kanske är så.
Svar på tråden Besviken på min sambo