Inlägg från: Anonym (Tvåbarnsmamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)

    Är testet såpass starkt så att det finns en chans för tvillingar?

    NellieHo skrev 2019-07-18 18:44:59 följande:

    Som rubriken lyder: jag tog ett test idag med RFSU testa ofta (som man ska ta samma dag man ska ha mens eller senare) och fick detta, enligt mig, väldigt starka sträcket. Vi har tvillingar i släkten och är så himla nyfiken på det finns en chans för oss också! Jag ska ha min mens imorgon och började testa 12 dpo och även då fanns en tydlig linje. Någon med erfarenheter kring detta?


    I båda mina graviditeter så har jag fått starka streck ca 5-7 dagar innan mens. Strecken var lika starka som kontrollstrecken. Det har varit ett barn varje gång. Vid barn två fick jag stark foglossning redan några dagar efter samlag.

    Vilka släktingar är det som har tvillingar?
  • Anonym (Tvåbarnsmamma)
    NellieHo skrev 2019-07-18 20:07:04 följande:

    Oj det var värst! Får jag fråga om foglossningen höll i sig hela graviditeten? Och hur det kändes? Är så nyfiken :)

    Det är min gammelfarmor/mormor som är tvilling om jag minns rätt!


    Foglossning är en skarp, ihållande, fruktansvärd smärta. Jag kunde inte ligga, inte gå, inte stå och absolut inte sitta under 8,5 månader. Grät av smärta varje dag de sista 5 månaderna. Detta trots bälte, glidlakan, kuddar, tens och läkarhjälp. Kunde inte göra någonting alls.
Svar på tråden Är testet såpass starkt så att det finns en chans för tvillingar?