• Anonym (Anonym)

    JUST NU! Synarela nässpray slut i hela landet?!

    Fröken Jonsson skrev 2019-07-20 10:31:59 följande:

    Hej,

    Jag hade mitt första besök på Linné Kliniken i Uppsala i maj månad i år. Där bestämde vi att jag skulle börja med min nässpray-behandling med start 30 juli. I god tid gick jag till apoteket för att reservera mina mediciner. Nässprayen var då restnoterad utan datum så jag skulle återkomma. Först denna vecka fick jag veta att det är något problem med tillverkningen av synarela och den bedöms finnas att köpa tidigast 22 augusti men troligen senare. Alltså efter mitt startdatum. Slut i hela Sverige! Olyckligt nog har de semesterstängt på Linné Kliniken och jag kan inte få tag i dem förrän i augusti. Antar att det bara att avvakta och skjuta på behandlingen vilket är väldigt synd eftersom tiden är emot mig samt att jag och min sambo planerat och strulat mycket med jobb o så för att det ska passa behandlingstiderna.

    Vad ska jag göra? Bara avvakta tills jag får tag i personalen på kliniken?

    Synarelan verkar ha haft problem i leverans tidigare. Någon som vet vad som händer om problemet blir långvarigt? Finns alternativa behandlingar utan nässprayen (även andra ersättningspreparat med samma verksamma ämne har tydligen problem)?

    Tacksam för synpunkrer, tips och råd

    /D


    Ring och fråga din klinik om du kan få recept på något annat läkemedel för nedreglering istället.
Svar på tråden JUST NU! Synarela nässpray slut i hela landet?!