• Anonym (Ont o ledsen­)
    Sun 21 Jul 2019 10:52
    176 visningar
    5 svar
    5
    176

    Svullnad underlivet efterses kulstort

    Fått en svullnad på vänster sida mellan rumpa och fiffi:( den är star som en spelkula.

    Har haft problem sen sista barnet med ömhet och mindre svullnad efter sex, just i detta område. Brukar gå över efter någon dag max men aldrig bli såhär hårt och markerat i svullnaden.

    Denna svullnad sitter precis mellan i övergången från mellangård till yttre blygdläpps ?start?.

    Vad kan det vara ?

    Ja, jag ska söka vård men undrar om någon varit med om liknande?

    Fick efter första barnet en liknande sak på yttre blygdläppen. Kunde varken sitta eller gå normalt och det var galet ömt, fick åka in och dom skar upp bölden, kan det vara en sådan igen?

    Ja, jag rakar mig men eftersom jag haft problem just i detta område efter förlossningen för tre år sedan så är jag rädd att det är något med det som spökar.

    Jag har en bild men vet ej om jag får lägga upp den?

  • Svar på tråden Svullnad underlivet efterses kulstort
  • Anonym (B)
    Sun 21 Jul 2019 17:31
    #1

    Låter som en cysta.

  • Anonym (Ont o ledsen­) Trådstartaren
    Sun 21 Jul 2019 18:04
    #2

    Känner mer o mer under dagen att det äär min gamla hemorojd som ställt till det igen.

    Det är liksom inte ömt som en cysta.

    Kan det vara så om hemorrojden sitter mot perineum att svullnaden liksom flyter ut i perineum?

  • Anonym (B)
    Sun 21 Jul 2019 20:54
    #3
    Anonym (Ont o ledsen) skrev 2019-07-21 18:04:56 följande:

    Känner mer o mer under dagen att det äär min gamla hemorojd som ställt till det igen.

    Det är liksom inte ömt som en cysta.

    Kan det vara så om hemorrojden sitter mot perineum att svullnaden liksom flyter ut i perineum?


    När jag hade min hemmis efter två förlossningar så satt den ju på utsidan. Ibland var den svullen och gjorde ont och då syntes det tydligt. Jag vet att de kan sitta på insidan också så det kan ju vara en möjlighet att det är ju vad som spökar för dig.
  • Anonym (Kvinn­a 000)
    Mon 22 Jul 2019 18:49
    #4

    Det kan också vara en tilltäppt körtel, tror de heter Bartolomeikörtlar, det är de som smörjer underlivet. Jag hade det efter andra barnet, bm hade aldrig sett det tidigare och fick hämta läkare. Inget farligt och gick tillbaka av sig själv, inga problem efter det.

  • Anonym (Ont o ledsen­) Trådstartaren
    Fri 26 Jul 2019 17:33
    #5
    Anonym (Kvinna 000) skrev 2019-07-22 18:49:15 följande:

    Det kan också vara en tilltäppt körtel, tror de heter Bartolomeikörtlar, det är de som smörjer underlivet. Jag hade det efter andra barnet, bm hade aldrig sett det tidigare och fick hämta läkare. Inget farligt och gick tillbaka av sig själv, inga problem efter det.


    Yes fick det efter första. Vad konstigt stt hon inte visste vad det var!

    Iaf kommit fram till att det är hemorrojden med kombo att jag gick på penicillin för urinvägsinfektion ca 4 veckor sedan, då kommer svampinfektionen så klart som med posten.

    Nu missbrukar jag sheriproct , xyloproct och fått mig en dos flukonazol.

    Antagligen är det kombon av hemorojd svamp som gjort mig då extremt svullen i mellangården:(

    Kan rekommendera den som åker på samma kombo 2 alvedon en diklofenak o några paraflex:) gjorde susen när jag led igår kväll. Kändes som om både röv o fiffi skulle halka ut genom hålen och tyngde trots all vila.

    Klockren avslappning för ringmuskeln som var sjukt stressad:/
Svar på tråden Svullnad underlivet efterses kulstort