• Anonym (fundersam)

    Killar runt 30 år, hur är sexlusten? Hjälp

    Jag är en tjej på 22 år som är tillsammans med en kille på 29 år. Han vill nästan aldrig ha sex med mig, och när jag vill tycker han det känns som jag pressar honom till det, eftersom han inte känner sig sugen antar jag. Nu var det två veckor sedan snart o har bestämt mig för att inte försöka mer, han får väl ligga med mig när han känner för det då, om han nu nån gång kommer ens göra det. Har börjat känna mig så oattraktiv, vilket jag egentligen vet att killar inte tycker att jag är, men känns som det är mig det är fel på eller varför vill han inte ligga???

    Han säger att hans lust inte är som när han var 18, men sjunker den verkligen så tidigt? Vet ju män som har hög sexlust som är 40 eller mer. Han har även gått upp en del i vikt på sista tiden då han älskar öl, & han har nämt de lite att det gör att han inte får sånt sug, men ska de verkligen påverka så mycket?

    Så killar runt 29-30 år hur är er sexlust? Är det verkligen så att man känner så mycket mindre sexlust i den åldern? enligt mig är man i sina bästa år då

  • Svar på tråden Killar runt 30 år, hur är sexlusten? Hjälp
  • Anonym (Hilda)
    Anonym (fundersam) skrev 2019-07-21 11:11:28 följande:

    Jag är en tjej på 22 år som är tillsammans med en kille på 29 år. Han vill nästan aldrig ha sex med mig, och när jag vill tycker han det känns som jag pressar honom till det, eftersom han inte känner sig sugen antar jag. Nu var det två veckor sedan snart o har bestämt mig för att inte försöka mer, han får väl ligga med mig när han känner för det då, om han nu nån gång kommer ens göra det. Har börjat känna mig så oattraktiv, vilket jag egentligen vet att killar inte tycker att jag är, men känns som det är mig det är fel på eller varför vill han inte ligga???

    Han säger att hans lust inte är som när han var 18, men sjunker den verkligen så tidigt? Vet ju män som har hög sexlust som är 40 eller mer. Han har även gått upp en del i vikt på sista tiden då han älskar öl, & han har nämt de lite att det gör att han inte får sånt sug, men ska de verkligen påverka så mycket?

    Så killar runt 29-30 år hur är er sexlust? Är det verkligen så att man känner så mycket mindre sexlust i den åldern? enligt mig är man i sina bästa år då


    Han dricker öl, är fet och vill inte ha sex. Lämna? 
    Känns inte som att dessa faktorer kommer ge ett bra förhållande...
  • Bagar Bengtsson

    Nu var det ett tag sen men svarar ändå då minnet är gott! Jag, och de flesta (alla kanske) jag känner gillade sex och med en ny tjej och utan ungar som håller en vaken så var det sex flera gånger om dagen i början men efter en tid iaf flera gånger i veckan.


    Efter intagandet av öl så kände jag även mig mer kåt så förstår inte riktigt hur han skyller på ölen... Om man dricker FÖR mycket så kanske den inte vill stå men kåt är man garanterat.


    Du säger att han dricker, gått upp i vikt- kan han vara deprimerad? Sådant kan tära på lusten.

  • Tom Araya
    Anonym (fundersam) skrev 2019-07-21 11:11:28 följande:

    Jag är en tjej på 22 år som är tillsammans med en kille på 29 år. Han vill nästan aldrig ha sex med mig, och när jag vill tycker han det känns som jag pressar honom till det, eftersom han inte känner sig sugen antar jag. Nu var det två veckor sedan snart o har bestämt mig för att inte försöka mer, han får väl ligga med mig när han känner för det då, om han nu nån gång kommer ens göra det. Har börjat känna mig så oattraktiv, vilket jag egentligen vet att killar inte tycker att jag är, men känns som det är mig det är fel på eller varför vill han inte ligga???

    Han säger att hans lust inte är som när han var 18, men sjunker den verkligen så tidigt? Vet ju män som har hög sexlust som är 40 eller mer. Han har även gått upp en del i vikt på sista tiden då han älskar öl, & han har nämt de lite att det gör att han inte får sånt sug, men ska de verkligen påverka så mycket?

    Så killar runt 29-30 år hur är er sexlust? Är det verkligen så att man känner så mycket mindre sexlust i den åldern? enligt mig är man i sina bästa år då


    För vissa kanske det är så att sexlusten sjunker tidigt, precis som att vissa män blir tunnhåriga tidigt.

    Kanske har han aldrig haft särskilt stor sexlust.

    Jag har alla odds mot mig; passerade 30 för länge sedan, älskar öl och god mat, är överviktig och rökare...trots det märker jag inte av en lägre sexlust.

    Det tycks ha hittat en dålig matchning för din ålder och sexuella libido.
  • Anonym (Man29)

    Min sexlust är bara marginellt lägre än när jag var i tonåren. Vi har sex i snitt 5-6 ggr i veckan, har det inte blivit något på ett par dagar och suget är större kan det bli 2 ggr samma dag också.

  • Robert 832

    Individuellt men ja, i den åldern började det gå ner rätt kraftigt till att i stort vara obefintligt idag. Jag är tillsammans med en väldigt snygg tjej själv men jag förmår inte att ha sex med henne. Har inte med ork heller antar jag eftersom jag har ett fysiskt jobb och tränar.

    Bara det att lusten finns inte, kanske är det en självförtroendegrej. Jag har inget att skämmas för egentligen men oerhört få saker har nånsin blivit som jag vill och jag är konstant missnöjd och arg. Döljer det oerhört bra men mår skit och det påverkar allt, inklisive sexlivet. Kanske nått liknande din kille upplever. Att han inte finner nån glädje i det för att helt andra saker ockuperar hans hjärna.

  • Anonym (Kille 36)

    Marginellt lägre sexlust nu jämfört med när jag var 17-18. Vill i stort sett ha sex varje dag, nu som då. I alla fall är jag sugen på sex mer än 300 dagar om året.

  • Tom Araya
    Robert 832 skrev 2019-07-21 12:06:13 följande:

    Individuellt men ja, i den åldern började det gå ner rätt kraftigt till att i stort vara obefintligt idag. Jag är tillsammans med en väldigt snygg tjej själv men jag förmår inte att ha sex med henne. Har inte med ork heller antar jag eftersom jag har ett fysiskt jobb och tränar.

    Bara det att lusten finns inte, kanske är det en självförtroendegrej. Jag har inget att skämmas för egentligen men oerhört få saker har nånsin blivit som jag vill och jag är konstant missnöjd och arg. Döljer det oerhört bra men mår skit och det påverkar allt, inklisive sexlivet. Kanske nått liknande din kille upplever. Att han inte finner nån glädje i det för att helt andra saker ockuperar hans hjärna.


    Mycket av detta stämmer in på mig, med de undantagen att jag inte tränar och jag har stor sexlust.

    Sex, fysisk närhet och intimitet samt umgänget med en kvinna är ett av livets glädjeämnen som ger mig livsglädje och som jag behöver.
    Finns där dessutom kärlek på en annan nivå än vänskaplig är det ett extra plus.
  • Snoggen

    Skulle nog säga att den är marginellt lägre än när jag var yngre. Är i 30års åldern nu och har minder sexlust nu pga av några orsaker.

    Det som dock skiljer sig nu från när man var yngre är att de krävs mer än en snygg kropp får att komma igång. Den psykologiska delen har blivit mycket viktigare iaf för mig.

    Anledningen i mitt fall att jag har minskad sexlust är en deprimerad flickvän. Det är något med hela energin som gör att jag helt enkelt inte går igång som jag gjorde för några år sedan.

    Anledningen till att jag vet i mitt fall att det inte har med åldern är att jag kan gå igång som fan i min egen fantasi men så fort det ska komma till handling dör det. Är också medveten om att det bara är en fas som behöver gå över och därför är jag inte orolig.

    Jag förstår mycket väl hur du menar med att man känner sig oattraktiv, inte åtrodd och mindre sexig. Vill inte gå in mer i deralj om allt. Vill du veta mer får du skicka pm.

    Så utan att känna honom eller er och bara se ut ifrån mitt perspektiv så är min känsla att det är något annat som skaver.

    Sexlusten är oerhört känslig och är lätt att skrämma iväg.

  • Starlite

    Är just över 30 och kan säga att jag blir bara kåtare med tiden.

    Bara synd att min yngre sambo inte hänger med så jag är som dig som får tjata om sex.

    Tror mer det är personen det handlar om och inte åldern.

  • Shameless
    Anonym (fundersam) skrev 2019-07-21 11:11:28 följande:

    Så killar runt 29-30 år hur är er sexlust? Är det verkligen så att man känner så mycket mindre sexlust i den åldern? enligt mig är man i sina bästa år då


    När jag var i den åldern så märkte jag inte av nån försämring av sexlusten. Nu är jag 36 och märker väl att lusten har ebbat av en smula men hade lätt kunnat ha sex varje dag om jag hade varit i ett förhållande.
Svar på tråden Killar runt 30 år, hur är sexlusten? Hjälp