• Anonym (Pcoss)

    Undviker dejta pga pco :(

    Hej!

    Jag har ett stort problem, för ungefär 5 år sedan fick jag diagnosen pco. Ett av de svåraste symtomen har varit att jag fått ökad kroppsbehåring och även behåring på ställen en kvinna ej ska ha hår på. Jag har inte vågat dejta någon alls på fem år. Jag undrar om jag någonsin kan accepteras av en man? Jag tar bort hår konstant. I ansiktet epilerar jag varje morgon och övriga ställen rakar jag. Det hemska är att det trots det blir kvar en del hår och jag skäms så mycket.

    Är det kört för mig att hitta en man?

  • Svar på tråden Undviker dejta pga pco :(
  • Fjäril kär

    Gift i 15 år och har tre barn. Dejtat friskt i yngre ålder. Ingen har sagt ett ljud om min behåring. (då är jag riktig hårig med mörkt hår dessutom).

    Du vet väl om att du kan få hjälp med din pco? Det finns p-piller som hjälper mot behåring och acne. Prata med din gynekolog.

  • Anonym (Pcoss)

    Tack för svar. Hur träffades ni? Jag tror inte du är lika hårig som jag, har mörkt och äckligt mkt hår.

    Har för högt blodtryck för att få äta p-piller enligt gyn...

  • Bjära

    Tja, bara häromdagen fick jag ett pm med oanständiga förslag från en kille som undrade om jag hade kvar min naturliga behåring, så just med hår på kvinnor, så finns det män med olika smaker. ;) Jag har i allafall haft en hel del kärlekar och de få av dom som klagat på min behåring (jag är inte helsvensk, så har mycket mer hår) har jag sonika slängt ut tillslut. 

    Sluta skämmas, vi ser alla olika ut. Ta gärna kontakt med en samtalskontakt och jobba på din självbild och börja tycka om dig själv. 

  • Fjäril kär
    Anonym (Pcoss) skrev 2019-07-21 15:52:02 följande:

    Tack för svar. Hur träffades ni? Jag tror inte du är lika hårig som jag, har mörkt och äckligt mkt hår.

    Har för högt blodtryck för att få äta p-piller enligt gyn...


    Jag träffade min man via nätdejting. Övriga dejter före det var också via nätet eller gemensamma vänner. Aldrig sagt ett ord om pco till någon och har visat både håriga ben, armar och stora strån i ansiktet och på brösten. Jag är i princip lika hårig som en man på ben , armar och muff...tjocka strån och mycket.
  • Anonym (Pcoss)
    Bjära skrev 2019-07-21 16:01:53 följande:

    Tja, bara häromdagen fick jag ett pm med oanständiga förslag från en kille som undrade om jag hade kvar min naturliga behåring, så just med hår på kvinnor, så finns det män med olika smaker. ;) Jag har i allafall haft en hel del kärlekar och de få av dom som klagat på min behåring (jag är inte helsvensk, så har mycket mer hår) har jag sonika slängt ut tillslut. 

    Sluta skämmas, vi ser alla olika ut. Ta gärna kontakt med en samtalskontakt och jobba på din självbild och börja tycka om dig själv. 


    Ja fast killar som bara vill ha ons och liknande pga fetish är inget direkt och ha...
  • Anonym (Pcoss)
    Fjäril kär skrev 2019-07-21 16:03:35 följande:

    Jag träffade min man via nätdejting. Övriga dejter före det var också via nätet eller gemensamma vänner. Aldrig sagt ett ord om pco till någon och har visat både håriga ben, armar och stora strån i ansiktet och på brösten. Jag är i princip lika hårig som en man på ben , armar och muff...tjocka strån och mycket.


    Hm okej...
  • IVFtjejer

    Hej

    Också gift sen 10 år och 2 barn. Är jättehårig. Mörka tjocka hår. Självklart ska du dejta :)

  • IVFtjejer

    Hej

    Också gift sen 10 år och 2 barn. Är jättehårig. Mörka tjocka hår. Självklart ska du dejta :)

  • Anonym (Fur baby)

    Köp en hemlaser och gör behandlingar. Jag har fått bort det mesta av mitt hår så.

  • Anonym (laser)

    jag har själv PCOS och inte bara PCO, jag var rätt hårig men gick på laser behandligar max 8 behandlingar så var jag hårfri kan rek dig :) .. men annars var modig och kör på bara

Svar på tråden Undviker dejta pga pco :(