• Anonym (Tjej27)

    Plötsligt asexuell ?

    Sedan jag fick barn (för 1,5 år sedan) känner jag aldrig lust längre. Jag blir inte tänd varken på min karl eller på andra...

    Det vore inte konstigt att jag som kvinna har ingen lust har jag förstått ; men jag är en väldigt sexuell person -- förut ville jag ha sex minst varje dag men helst flera gånger om dag med min man + onanerade jag ofta. till och med när jag var gravid var jag ständig kåt. Men efter förlossningen vände det helt ...

    jag vill ha lust men det har jag aldrig, och min förhållande lider av det- det är en stor förändring från flera ggr/dag till plötsligt ingen sex alls.. jag ställer upp och står ut med sex för min mans skull en gång var tredje månad ungefär - mer än så orkar jag inte.. onani är jag inte heller ett dug intresserad av ..

    (Ja jag får avlastning hemma och vi har en vackert, kärleksfullt förhållande)

    Någon som har varit med det samma och har hittat en utväg ur den förbannade tillståndet? Jag stör mig verkligen över det! Jag vill att vi ska ha sex som förut, jag vill kunna ge och få - men är aldrig kåt, känner aldrig lust. Och även om vi kommer igång lite så händer det att jag fryser till och måste bara avsluta för plötsligt vill jag inte längre

  • Svar på tråden Plötsligt asexuell ?
  • Anonym (Anine)

    Har du preventivmedel bör du byta ut det mot något som inte innehåller hormoner. Preventivmedel kan enkelt döda lusten om dom innehåller fel sorts hormoner.

  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (Anine) skrev 2019-07-21 16:23:02 följande:

    Har du preventivmedel bör du byta ut det mot något som inte innehåller hormoner. Preventivmedel kan enkelt döda lusten om dom innehåller fel sorts hormoner.


    Har haft preventivmedel i ca 4 månader - sedan misstänkte jag det samma som du och slutade med den men lusten kom inte tillbaka ...

    Mitt barn är 1,5 år nu : första halvåret ammade jag och trodde att det var det; sedan använde jag P-piller, jag slutade med dem när jag insåg att de var helt onödiga (vi har ju ändå inget sex pga min brist på lust) ;

    Sedan tänkte jag att det tar lite tid tills jag blir fri från alla hormoner ... men nu har det gått 8 månader sedan jag slutade med preventivmedel och det händer ingenting
  • Anonym (Tjej27)

    Ingen som kunde komma ur detta ? Eller som har någon tips?

  • Anonym (Glidare)

    Har hänt mig också, fast jag är man, och ingen graviditet var inblandad.. Som över en natt, lusten borta. Har tidigare varit väldigt glad i sex,..

  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (Noll) skrev 2019-07-23 05:02:02 följande:

    Gör som jag, njut av att slippa.


    Sex är en av de bästa i livet. Det är sorgligt att bli utanför.
  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (Glidare) skrev 2019-07-23 04:34:15 följande:

    Har hänt mig också, fast jag är man, och ingen graviditet var inblandad.. Som över en natt, lusten borta. Har tidigare varit väldigt glad i sex,..


    Hur gick det sen? Har du kommit ur detta? Hur gammal var du?
  • Anonym (Glidare)
    Anonym (Tjej27) skrev 2019-07-23 05:29:37 följande:

    Hur gick det sen? Har du kommit ur detta? Hur gammal var du?


    Drygt två år nu, jag är 50+..hoppas fortfarande på att den ska komma tillbaka, lider ju inte men har dåligt samvete, och saknar kåtheten,
  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (Glidare) skrev 2019-07-23 09:13:02 följande:

    Drygt två år nu, jag är 50+..hoppas fortfarande på att den ska komma tillbaka, lider ju inte men har dåligt samvete, och saknar kåtheten,


    Jag hoppas verkligen att det vänder! Jag är bara 27 och känner inte att jag har fått tillräckligt ... saknar kåtheten också ... och klarar inte av närhet heller, vilket var så viktigt förr ...
  • Gaskarl
    Anonym (Tjej27) skrev 2019-07-23 09:57:24 följande:

    Jag hoppas verkligen att det vänder! Jag är bara 27 och känner inte att jag har fått tillräckligt ... saknar kåtheten också ... och klarar inte av närhet heller, vilket var så viktigt förr ...


    Hej.. Glidare här.. Om du vill, får du gärna pm:a, kan vara skönt att skriva av sig, jag behöver det också.
  • Anonym (B)

    Jag bytte man... då fick jag tillbaka lusten igen:)

    Jag hade ingen lust på säkert 8år. Det tärde enormt på mig, han, familjen och relationen. Slutade oxå med p-piller och tog inga andra mediciner. Köpte oljor och krämer och sökte diverse hjälp hos både instanser och vanliga tips från artiklar. Inget funkade. Inget!! Och precis som du så ställde jag upp. Visserligen mest snabba bj:s för att han inte skulle ta på mig.

    Det finns en sak som funkar men det kan och vill jag inte skriva här.

    Hoppas du älskar din man fortfarande och känner dig uppskattad och betydelsefull. Det tycker jag är grunden för ett bra sexliv. Du är ung och kroppen har säkert inte återhämtat sig hormoniell efter p-piller o bebis.

  • Gaskarl
    Anonym (Tjej27) skrev 2019-07-23 09:57:24 följande:

    Jag hoppas verkligen att det vänder! Jag är bara 27 och känner inte att jag har fått tillräckligt ... saknar kåtheten också ... och klarar inte av närhet heller, vilket var så viktigt förr ...


    Ja, det hoppas jag också, just för att du är så ung.. Jag har börjat göra små steg...Längtan kommer tillbaka.. Men kanske inte på rätt sätt.
  • Gaskarl
    Anonym (B) skrev 2019-07-23 13:15:04 följande:

    Jag bytte man... då fick jag tillbaka lusten igen:)

    Jag hade ingen lust på säkert 8år. Det tärde enormt på mig, han, familjen och relationen. Slutade oxå med p-piller och tog inga andra mediciner. Köpte oljor och krämer och sökte diverse hjälp hos både instanser och vanliga tips från artiklar. Inget funkade. Inget!! Och precis som du så ställde jag upp. Visserligen mest snabba bj:s för att han inte skulle ta på mig.

    Det finns en sak som funkar men det kan och vill jag inte skriva här.

    Hoppas du älskar din man fortfarande och känner dig uppskattad och betydelsefull. Det tycker jag är grunden för ett bra sexliv. Du är ung och kroppen har säkert inte återhämtat sig hormoniell efter p-piller o bebis.


    Vill du berätta privat?
  • Anonym (Tjej27)
    Anonym (B) skrev 2019-07-23 13:15:04 följande:

    Jag bytte man... då fick jag tillbaka lusten igen:)

    Jag hade ingen lust på säkert 8år. Det tärde enormt på mig, han, familjen och relationen. Slutade oxå med p-piller och tog inga andra mediciner. Köpte oljor och krämer och sökte diverse hjälp hos både instanser och vanliga tips från artiklar. Inget funkade. Inget!! Och precis som du så ställde jag upp. Visserligen mest snabba bj:s för att han inte skulle ta på mig.

    Det finns en sak som funkar men det kan och vill jag inte skriva här.

    Hoppas du älskar din man fortfarande och känner dig uppskattad och betydelsefull. Det tycker jag är grunden för ett bra sexliv. Du är ung och kroppen har säkert inte återhämtat sig hormoniell efter p-piller o bebis.


    Tja ... man vill jag helst inte byta .. vi har ju barn ihop och allt annat gemensamt

    Vill du berätta mer om den enda hemliga saken som funkar ? Kanske i privat ? om du vill nu inte skriva här...
  • Anonym (Tjej27)
    Gaskarl skrev 2019-07-23 13:17:47 följande:

    Ja, det hoppas jag också, just för att du är så ung.. Jag har börjat göra små steg...Längtan kommer tillbaka.. Men kanske inte på rätt sätt.


    Skickar privat ...
Svar på tråden Plötsligt asexuell ?