• Anonym (E)

    Är det vanligt att inte vara trött och därför inte kunna sova precis i slutet av graviditeten (ca. från BF och framåt)?

    Sedan 1-2 dagar innan bf har jag inte kunnat sova riktigt och jag har nu passerat bf med några dagar. Är helt enkelt inte trött. Går och lägger mig sent (vi snackar 03-05) och vaknar 1-2 gånger i timmen och vaknar sedan för dagen tidigt också. Ibland kan jag börja känna mig trött på eftermiddagen och går och lägger mig men kan ändå inte sova utan det slutar allid med att jag vänder och vrider mig innan jag till slut går upp igen, utan att ha sovit något, och tröttheten är borta. Är detta normalt? Hade ni det så här innan ni födde? Och nu bortser jag från er som haft sömnproblem tidigare i graviditeten också för det har jag inte haft. Har kunnat sova normalt fram tills några dagar sedan. Bortser också från er som inte kan sova pga värkar, sammandragningar, obekväma ställningar, oro inför förlossning osv. för den enda anledningen till att jag inte kan sova är för att jag inte är tillräckligt trött och detta började alltså precis precis innan BF och det är just det jag undrar om är vanligt eller inte. Att inte kunna sova av andra anledningar vet jag är vanligt.

Svar på tråden Är det vanligt att inte vara trött och därför inte kunna sova precis i slutet av graviditeten (ca. från BF och framåt)?