• Anonym (Förvirrad)

    Spiraluttag vad händer med mig?

    Hej! Första gången jag skriver något här på FL. Många gånger man undrat något men varit tyst, men denna gång kan jag inte låta bli att leta efter någon som känner som jag. Varning för lång text!

    Den 17 juli tog jag ut min hormonspiral (jaydess) efter att jag och sambon kommit överens om att vi skulle köra oskyddat men inte aktivt försöka skaffa barn, utan mer ta det som det kommer.

    Jag har absolut noll koll på min cykel men senaste månaderna har jag haft min mens i slutet av månaden vilken borde betyda att jag haft äl vid uttag kanske?

    Den 19 fick jag lov att gå hem från jobbet pga molande konstig värk i magen och en stramande känsla i ljumskarna ned mot benen. Detta höll i sig hela helgen och blev bara värre och värre. Sedan den 21 har jag inprincip varit sängliggande pga ryggen värker något enormt, tryck på sidorna av höfterna och under rumpan, konstig känsla i magen känns som någon tar huden och drar. Sen 21 fick jag även en liiitten vattnig väldigt klar blödning som nästan såg rosa ut när jag torkade mig.

    Sambon kände även på min tapp som var högt upp och han beskrev den som en prinskorv, haha. Har även en drös andra symptom men vill inte bli långrandig så att ingen orkar läsa, hehe.

    Då jag varken känt av ägglossning, PMS eller mensvärk innan är jag fruktansvärt förvirrad och min bm sa att värken inte kommer ifrån uttagningen av spiralen. Någon som varit med om liknande eller har tankar på vad det kan vara?

  • Svar på tråden Spiraluttag vad händer med mig?
  • Primulina

    En vanlig biverkning från uttag av hormon spiral är graviditetssymtom. Jag var utan mens i 3 månader med massa symtom när jag bytte mellan hormon till kopparspiral.

    Gör det mycket ont kanske du kan kolla upp det så det inte är nån infektion eller så. För det mesta har man ingen ÄL vid hormon spiral.

  • Anonym (Förvirrad)

    Jo, graviditetsymtom har jag hört att man kan få. Dock så har man ägglossning med i alla fall jaydess. Det största problemet är att jag har så j*kla ont. Finns ingen barnmorska/gyn tillgänglig någonstans och gått varm med telefonen men får ingen kontakt någonstans.

Svar på tråden Spiraluttag vad händer med mig?