• Tue 23 Jul 2019 00:07
    290 visningar
    3 svar
    3
    290

    Sannolikhet att jag kan ha blivit gravid?

    Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle välja...

    Under ett års tid så försökte jag och min ex-sambo att bli gravida men ingenting hände vilket gjort att jag tappat hoppet om att jag ens kan bli gravid. Så jag har nu slarvat lite...

    Vi gjorde slut för ungefär en månad sedan och jag träffade en ny ganska fort (snarare en fling än något seriöst)

    Vi hade oskyddat sex (avbrutet) 6 dagar innan min väntade ägglossning. Jag skaffade då minipiller som jag började på 3 dagar innan min väntade ägglossning och sedan hade vi avbrutet sex igen 1-2 dagar innan min väntade ägglossning och han kom inte i mig men det kom ändå mellan bena på mig om ni förstår vad jag menar.

    Har varit noga med pillerna och tagit dem samma tid varje dag men idag 9 dagar efter min väntade ägglossning så fick jag en tjock ljusrosa flytning och nu är jag sjukt orolig..

    Kan pillerna ens hunnit verka innan min ägglossning?

    Är det någon som försökt bli gravid med en partner länge men sedan blivit gravid direkt med en ny?

    Behöver jag oroa mig?


    Orolig
  • Svar på tråden Sannolikhet att jag kan ha blivit gravid?
  • Tue 23 Jul 2019 07:37
    #1

    Risken finns och du bör ta ett g-test.

    Ja, man kan bli gravid av ett enda samlag oavsett hur länge man har försökt och med hur många personer man har varit med.

  • Tue 23 Jul 2019 07:42
    #2

    [quote=79777551][quote-nick]Eveh skrev 2019-07-23 00:07:45 följande:[/quote-nick]Visste inte riktigt vilken kategori jag skulle välja...

    Under ett års tid så försökte jag och min ex-sambo att bli gravida men ingenting hände vilket gjort att jag tappat hoppet om att jag ens kan bli gravid. Så jag har nu slarvat lite...

    Vi gjorde slut för ungefär en månad sedan och jag träffade en ny ganska fort (snarare en fling än något seriöst)

    Vi hade oskyddat sex (avbrutet) 6 dagar innan min väntade ägglossning. Jag skaffade då minipiller som jag började på 3 dagar innan min väntade ägglossning och sedan hade vi avbrutet sex igen 1-2 dagar innan min väntade ägglossning och han kom inte i mig men det kom ändå mellan bena på mig om ni förstår vad jag menar.

    Har varit noga med pillerna och tagit dem samma tid varje dag men idag 9 dagar efter min väntade ägglossning så fick jag en tjock ljusrosa flytning och nu är jag sjukt orolig..

    Kan pillerna ens hunnit verka innan min ägglossning?

    Är det någon som försökt bli gravid med en partner länge men sedan blivit gravid direkt med en ny?

    Behöver jag oroa mig?

    [/

    Skulle inte vara allt för orolig :) men chansen finns ju alltid, men sannolikheten ör liten :)

  • Tue 23 Jul 2019 07:45
    #3

    Det är vanligt att minipiller orsakar olika typer av mellanblödningar i början :)

Svar på tråden Sannolikhet att jag kan ha blivit gravid?