• Tue 23 Jul 2019 17:13
    687 visningar
    8 svar
    8
    687

    Osäkert förhållande för honom

    Hej! Detta kommer bli ett väldigt långt meddelnade men behöver få ur mig detta.

    Jag har nyss träffat någon som jag gillar extremt som jag träffat via nätet vi träffades 6 juni irl av en slump om att jag ville ses, innan dess var det bara snapchat. När vi sågs var allt perfa och kände mig komplett med honom vi har vart tsm en månad lite mera och nu på senaste gick de väldigt fort med inflytt hos mig i stockholm väldigt stort steg på så kort tid , dock har vi setts sisådär 4 ggr innan han flyttade in ville rädda han från ett helvete och gav han allt typ jag äger och har.

    Nu till problemen, nr 1 hans ex vill ha tillbaka han efter ett halvår och han skriver med henne rätt ofta vad jag sett och sa en gång "puss hej" Vilket kändes väldigt fel för mig att säga till sitt sambo ex. Han har även kvar förlovningsringen på sig och foton på henne och pratar om henne ibland och det tycker jag ej om överhuvudtaget. Han säger att han gav orden med hela sin själ och df kan han inte ta av den vilket får mig att undra om han verkligen är redo för ett förhållande med mig.. Problem nr 2 är att jag ej kan prata med han om det lr något jag känner för han gillar ej att prata känslor överhuvudtaget vilket ger i sin tur mig ovisshet och osäkerhet .allt han säger är bara att allt kommer med tiden men jag behöver kommunikation i ett förhållande och med tanke på att vi bor i hop måste vi kunna prata med varandra

    Han sa också även en gång när vi kom in på nått att han var lite osäker på förhållandet men han säger att han vet att han älskar mig..och att hans kropp ska "ställa om sig" Vilket får mig o tro att jag bara är en reserv..liksom it makes no sen de Och han säger även mer än vad han gör och prioriterar mig knappast alls bilar och datorn kommer före hänt flera gånger att jag gråter mig själv till söms och när jag läser på nätet om sunda förhållanden finns de liksom inget alls som stämmer in

    . Önskar bara de skulle fortsätta vara som De var första gången vi sågs...

    Jag vet ej vad jag ska göra, tacksam för svår!! //kram

  • Svar på tråden Osäkert förhållande för honom
  • Anonym (Inte över)
    Tue 23 Jul 2019 17:44
    #1

    Nej han är inte över sitt ex. Visst han kanske inte vill bli tillsammans med henne igen men han är inte ens redo för att ta av sig ringen hur kan han då vara redo för ett nytt förhållande.

    De flesta gillar inte att prata känslor men det är ingen ursäkt för man måste kunna göra det i ett förhållande. Det är lätt att få en träff att bli helt underbar men att sen hålla i det hela tiden funkar inte. Kanske hade ni haft det så bra som första dejten om han hade varit över sitt ex. Ett halvår är inte lång tid speciellt när han hade planerat att spendera sitt liv med henne.

  • Anonym (Komme­r sluta illa)
    Thu 25 Jul 2019 20:06
    #2

    Sorry... Grabben är inte redo... Använder dig som mellanlandning och du blir utnyttjad tills han inte behöver dig längre.

  • Thu 25 Jul 2019 22:02
    #3
    Anonym (Kommer sluta illa) skrev 2019-07-25 20:06:32 följande:

    Sorry... Grabben är inte redo... Använder dig som mellanlandning och du blir utnyttjad tills han inte behöver dig längre.


    Nej jag är rädd för det med han pratade med hennr idag i telefon och sa att han saknar henne också när hon sa det och att han vill träffa henne..
  • Thu 25 Jul 2019 22:16
    #4
    Anonym (Inte över) skrev 2019-07-23 17:44:21 följande:

    Nej han är inte över sitt ex. Visst han kanske inte vill bli tillsammans med henne igen men han är inte ens redo för att ta av sig ringen hur kan han då vara redo för ett nytt förhållande.

    De flesta gillar inte att prata känslor men det är ingen ursäkt för man måste kunna göra det i ett förhållande. Det är lätt att få en träff att bli helt underbar men att sen hålla i det hela tiden funkar inte. Kanske hade ni haft det så bra som första dejten om han hade varit över sitt ex. Ett halvår är inte lång tid speciellt när han hade planerat att spendera sitt liv med henne.


    Ja men precis jag känner så jag med, jag vette sjutton hur jag ska göra med allt heller mår skit över detta.
  • Thu 25 Jul 2019 22:23
    #5

    I början av vårat förhållande var de perfa vi myste ofta och höll alltid om varandra, han har sagt att han älskar mig 2 ggr och jag ville älska med han för ett tag sen o han sa inget om att han inte ville och att han är van vid att ge njutning fast han inte vill och jag försökte prata. Med han om detta att han måste berätta vad han vill och inte men han sa det aldrig heller.. Veta fan asså känns så himla one sidee så de är inte klokt första gången han kom hit ville han älska med mig o allt va mys nu är allt omvänt ist att han backar...

  • Anonym (Camil­la)
    Thu 25 Jul 2019 22:42
    #6

    Sorry men du är bara b&b med extra allt. Packa hans tandborste och ställ ut honom. Han bara utnyttjat dig. På ett riktigt fult sätt också. Inte ta av ringen och ha fortsatt kontakt med henne. Jamsar om omställning och inge vara villig till att diskutera er relation. Även om han inte går tillbaka till exet så blir det inget mellan er. Ta tjuren vid hornen och be honom lämna din bostad så snart som möjligt. Gärna till helgen. Ta inget tjafs om att han inte har någonstans att ta vägen. Det kommer bara vada ett sätt för honom att surfa vidare på din gästfrihet och att du ska vekna inom någon dag.

  • Fri 26 Jul 2019 02:02
    #7
    Anonym (Camilla) skrev 2019-07-25 22:42:41 följande:

    Sorry men du är bara b&b med extra allt. Packa hans tandborste och ställ ut honom. Han bara utnyttjat dig. På ett riktigt fult sätt också. Inte ta av ringen och ha fortsatt kontakt med henne. Jamsar om omställning och inge vara villig till att diskutera er relation. Även om han inte går tillbaka till exet så blir det inget mellan er. Ta tjuren vid hornen och be honom lämna din bostad så snart som möjligt. Gärna till helgen. Ta inget tjafs om att han inte har någonstans att ta vägen. Det kommer bara vada ett sätt för honom att surfa vidare på din gästfrihet och att du ska vekna inom någon dag.


    Ja men precis så jag känner också vi har ingen kommunikation alls längre han sitter typ med nosen i mobilen eller spelar ,när de gäller andra ja då jävlar kan han pladdra på och vara psycholog oxh ringa runt nät han har trist ..o jag kan inte säga nått om vad jag känner och tycker då blir de bara drygt svar..
  • Anonym (Inte över)
    Fri 26 Jul 2019 08:20
    #8
    Anoymusxc skrev 2019-07-25 22:23:37 följande:

    I början av vårat förhållande var de perfa vi myste ofta och höll alltid om varandra, han har sagt att han älskar mig 2 ggr och jag ville älska med han för ett tag sen o han sa inget om att han inte ville och att han är van vid att ge njutning fast han inte vill och jag försökte prata. Med han om detta att han måste berätta vad han vill och inte men han sa det aldrig heller.. Veta fan asså känns så himla one sidee så de är inte klokt första gången han kom hit ville han älska med mig o allt va mys nu är allt omvänt ist att han backar...


    Jag tror nog att allt gick snabbt i början. Det kändes bra så han trodde att allt va bra. Nu har känslorna kommit ikapp en och det blir ett nytt steg i att inse att det är slut med exet. Det rör upp känslor och gör en förvirrad och vågar inte satsa på dig eller börjar tvivla på känslorna för dig. Allt kan man inte förstå och det är svårt att släppa när man inte får klara besked. Det är också mycket lättare om den andra fattar det jobbiga beslutet att det är slut än att man själv måste.

    Du vet nog vad du borde göra, nu behöver du bara samla mod till att göra det med.
Svar på tråden Osäkert förhållande för honom