• Anonym (Nyfiken)

    Är det värt att vänta med sex till äktenskap?

    Som sagt, är det värt att vänta med sex tills man gift sig?

  • Svar på tråden Är det värt att vänta med sex till äktenskap?
  • Anonym (B)

    Nej verkligen inte! Tvärtom! Finns ingen anledning att vänta, dessutom måste man ju ?provköra? honom innan man gifter sig :D Innan man ens inleder ett förhållande faktiskt.

  • PH76
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-07-23 18:59:48 följande:

    Som sagt, är det värt att vänta med sex tills man gift sig?


    Varför?
  • Anonym (No way)

    Det har jag gjort och nej det blev katastrof.

  • Anonym (44åring)

    Ja, om du inte vill vänta så se till att det blir en minnesvärd stund.
    Att bara få det överstökat är igen bra ide.
    Är gift med min andra sexpartner, nr 1 var inget att ha men jag lärde mig vad jag värdesätter i ett förhållande.

  • Anonym (qw)

    Hur ska man då veta att man gillar samma saker sexuellt?

  • riboflavin

    Beror ju på syftet och hur man resonerar kring sex.

    Det vet ju bara du själv. Jag känner 2 par där man väntade, det ena paret är i princip asexuella bägge två och har haft sex enbart i syfte att skaffa barn (skilda sovrum och hela köret) det verkar funka för dem men jag hade ju inte velat leva så.

    Det andra paret slängde sig in i ett äktenskap mer eller mindre enbart för att hon ville vänta och han ville knulla.

    Han är kass i sängen (talar av erfarenhet) och det har gjort att hon såklart inte vill alls men ställer upp för att det är så man gör (kristna föräldrar).

    Tänk över lite olika scenarion, hur reagerar du om sexlivet inte funkar, är det något som du tror att du kommer anse vara viktigt?


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Nej!)

    Nej nej nej! Vill du gärna ha sex så ha det. Det är bra att prova sig fram och uppleva lite olika innan man bestämmer sig för att leva med en enda.

  • Anonym (Poäng?)

    Vad skulle poängen med att vänta vara? Nåt religiöst trams? Tänk om personen inte alls är skön att ligga med, eller om den tycker att du inte är skön att ligga med?

    Jag har legat med fler än 50 personer och än är jag inte gift

  • Anonym (Rebecca)

    Det kan bara du svara på. Det är lika mycket okej att vänta, som att inte göra det. Alla är olika och värderar olika saker.

    Mitt enda tips skulle väl vara att fråga dig själv varför du isf skulle vänta och att ha en öppen konversation med din partner om ert framtida sexliv.

Svar på tråden Är det värt att vänta med sex till äktenskap?