• Fialotta8

    Ägglossning/menscykel efter graviditet.

    Hej alla!

    Vi fick vår första son på juldagen 2018, han har nu valt helt själv att han inte vill ammas längre och min första ägglossning och mens har kommit igång. Jag kände ägglossningen tydligt och testade och det var positivt. Däremot kom min mens nästan en vecka tidigt (fem dagar)mot vad den brukar efter den ägglossningen.

    Vi hade sex runt ägglossningen och jag hann få en liten liten skugga på ett testa tidigt test så jag var helt övertygad om att jag fick tidigt missfall. Dock hade jag helt negativt test inne på akuten (åkte in pga blödningen och jag har förlängd blödningstid...) de kom fram till att det borde vara mensen som kom igång, jag kände inte igen den alls nämligen mot hur den brukar vara. (vi får gärna ett barn till, om det går såklart!)

    Nu är det snart nästa ägglossning, jag känner ingenting. Hur bör jag tänka? Har ni haft förändrade cykler när ni har varit gravida? Hur har ni märkt skillnad efteråt?

  • Svar på tråden Ägglossning/menscykel efter graviditet.
  • Lilla Gs mamma

    Det är väldigt vanligt att cykeln ändras efter graviditet. Kanske bäst att skaffa en ägglossningsmonitor, för att kartlägga hur den ser ut nu, om ni aktivt vill göra syskonförsök?

  • Fialotta8
    Lilla Gs mamma skrev 2019-07-27 16:52:45 följande:

    Det är väldigt vanligt att cykeln ändras efter graviditet. Kanske bäst att skaffa en ägglossningsmonitor, för att kartlägga hur den ser ut nu, om ni aktivt vill göra syskonförsök?


    Hej!

    Tack för snabbt svar! Vad är det för något? :D har har bara två appar som ska förutse ägglossning och den ska enligt den ena vara i övermorgon och den andra en dag senare. Än så länge inget som syns på ägglossningstester, möjligtvis den svagaste sträcken jag sett :p men det kanske är något på g då?
Svar på tråden Ägglossning/menscykel efter graviditet.